GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ MALZEME HAZIRLAMA TEKNİKLERİ/5111328
Dersin Adı: İLERİ MALZEME HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Filiz DEREKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/filizb
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  filizb@gazi.edu.tr, filizderekaya@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İleri malzemeler ve hazırlama teknikleri hakkında bilgi edinmek.
Nanomalzemeler ve hazırlama teknikleri hakkında bilgi edinmek.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilgili olarak başka ders bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kompozit Malzemeler
2. Hafta  Kompozit Malzemeler
3. Hafta  Kompozit Malzeme Hazırlama Teknikleri
4. Hafta  Kompozit Malzeme Hazırlama Teknikleri
5. Hafta  Katalizörler
6. Hafta  Katalizör Hazırlama Yöntemleri
7. Hafta  Katalizör Hazırlama Yöntemleri
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Membranlar
10. Hafta  Membran Hazırlama Yöntemleri
11. Hafta  Nanomalzemeler ve Akıllı Malzemeler
12. Hafta  Nanomalzemeler ve Akıllı Malzemeler
13. Hafta  Nanomalzemeler ve Akıllı Malzemeler
14. Hafta  Malzeme Karakterizasyon Teknikleri
15. Hafta  Proje
16. Hafta  YIL SONU SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Wessel, J. K. and Wessel, J. K., Handbook of Advanced Materials, Wiley, John&Sons, 2004. • Pilato, L. A. and Michno, M. J., Advanced Composite Materials, Cambridge University Press, 1994. • Segal, D. L., Chemical Synthesis of Advanced Ceramic Materials, Cambridge University Press, 1992. • Klabunde, K.J., Nanoscale Materials in Chemistry, Wiley, 2001. • Swanson, S.R., Introduction to Design and Analysis With, Advanced Composite Materials, Prentice Hall, 1997. • Şahin, Y., Kompozit Malzemelere Giris, Seçkin Kitapevi, Ankara, 2006 Mulder M., Basic Principles of Membrane Technology, 2nd Edition, Kluwer Academic Publishers, 1997. Niemantsverdriet J.W., Spectroscopy in Catalysis, Wiley-VCH, 2000. Richardson J.T., Principles of Catalysts Develeopment, Plenum Press, 1992.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
1
14
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.