GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AĞAÇ MALZEME TEKNOLOJİSİNDE TEST TEKNİKLERİ/5461328
Dersin Adı: AĞAÇ MALZEME TEKNOLOJİSİNDE TEST TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hakan KESKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~khakan/index.htm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  khakan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ağaçtan elde edilen malzemelerin teknolojik özelliklerini tanıma ve rasyonel kullanımları için gerekli temel bilgileri edinebilme,
Ahşap ve ahşap esaslı malzemelerinin performans özelliklerini belirleyebilme,
Test sonuçlarını analiz etme becerisi kazanabilme,
Çalışmalarını sözlü ve yazılı sunma,
Disiplinler arası çalışma yapabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Odunun Oluşumu ve Yapısı
2. Hafta  Odunun Mikro Yapısı
3. Hafta  Odunun Makro Yapısı
4. Hafta  Odunun Kimyasal Yapısı
5. Hafta  Ağaç Malzemenin Fiziksel Özellikleri
6. Hafta  Ağaç Malzemenin Mekanik Özellikleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Ağaç Malzemenin Kurutulması
9. Hafta  Ağaç Malzemenin Korunması (Emprenye)
10. Hafta  Yapışma Teorisi ve Tutkal Çeşitleri
11. Hafta  Ağaç Malzemenin Modifikasyonu
12. Hafta  Tabakalı Ağaç Malzemeler (MDF/HDF, OSB, PSL, LSL, OSL ve LVL)
13. Hafta  Bazı Ağaç Türlerinin Kullanım İmkânları
14. Hafta  Ahşap Performasyonunun Belirlenmesi
15. Hafta  Ağaç Malzeme Test Teknikleri - 1
16. Hafta  Ağaç Malzeme Test Teknikleri - 2
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ÖRS Y., KESKİN H. 2008, "Ağaç Malzeme Teknolojisi", Ders Kitabı, Gazi Üniversitesi Yayın No : 2000/352, Gazi Yayıncılık, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
6
3
18
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
5
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X