GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NANOMATERYALLERİN ÇEVRESEL UYGULAMALARI/5311325
Dersin Adı: NANOMATERYALLERİN ÇEVRESEL UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Meltem YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/meltemyilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemyilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, nanomateryallerin çeşitlerini, özelliklerini ve analiz yöntemlerini öğrenecektir.
Öğrenciler, farklı şekil ve bileşimde nanomateryal üretimini öğrenecektir.
Öğrenciler, nanomateryallerin su, toprak ve havadaki davranışını, taşınmasını öğrenecektir.
Öğrenciler, nanomateryallere maruziyet yollarını öğrenecek ve potansiyel tehlikelere karşı bilgilenecektir.
Öğrenciler, nanomateryallere ilişkin yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenciler, çevre kirliliği izleme ve kontrolünde kullanılan nanomateryaller hakkında, ayrıntılı bilgi sahibi olacaktır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nanomateryallerin tanımı, özellikleri
2. Hafta  Nanomateryal üretim yöntemleri
3. Hafta  Metal oksit nanopartiküller ve arıtım uygulamaları: Klorokarbon ve organofosfonat giderimi
4. Hafta  Sıfır değerlikli demir (nZVI) sentezi, karakterizasyonu ve iyileştirme uygulamaları
5. Hafta  Fonksiyonel nanoporlu sorbentler: Yeraltısularından radyoaktif iyot adsorpsiyonu, Nükleer atık giderimi çalışmalarında nanopartiküller
6. Hafta  Ağır metal iyonlarının adsorpsiyonu ve tespiti için kullanılan nanopartiküller
7. Hafta  Endüstriyel atık sulardan civa uzaklaştırmasında tiyol fonksiyonel grubu takılı nanogözenekli silika sorbentleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Amin fonksiyonlu nanoporlu malzemelerle CO2 yakalanması
10. Hafta  Hiyerarşik damgalanmış adsorbentler, Toksik anyonların adsorpsiyonu
11. Hafta  Nanosensörler, ZnO Gaz sensörleri, Çevresel izlemelerde nanomateryal temelli sistemler
12. Hafta  Çevre uygulamalarında karbon nanotüpler
13. Hafta  Enerji üretimi için uygulanan nanoteknoloji
14. Hafta  Nanomateryallerin taşınması, maruziyet yolları ve toksisite
15. Hafta  Nanoteknolojik ürünlerle ilgili yasal düzenlemeler, Risk Analizi
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nanomaterials, S. C. Singh, H.B. Zeng, Chunlei Guo, Weiping Cai, Wiley, ISBN: 978-3-527-32715-7, October 2012. Introduction to Nanoparticles and Nanomaterials, Dieter Vollath, Wiley, August 2013. Carbon Nanomaterials, Challa S. S. R. Kumar, Wiley, March 2011. Nanotechnology for the Energy Challenge, 2nd Edition, Javier García-Martínez, Zhong Lin Wang, Wiley, June 2013. Environmental Applications of Nanomaterials Synthesis, Sorbents and Sensors, 2nd Edition edited by: Glen E Fryxell, Guozhong Cao, Imperial College Press, 2012 A review on nanomaterials for environmental remediation, Mya Mya Khin, A. Sreekumaran Nair, V. Jagadeesh Babu, Rajendiran Murugan and Seeram Ramakrishna, Energy Environ. Sci., 5, 8075-8109, 2012, DOI: 10.1039/C2EE21818F
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
3
0
 Okuma Faaliyetleri
0
3
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
3
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
3
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik.X
2
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı.X
3
Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.)X
4
Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı.X
5
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı.X
6
Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı.X
7
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı.X
8
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdıX
9
Disiplin içi ve çok dissiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazandırdı.X
10
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı.X
11
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı.X
12
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdıX
13
Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı.X
14
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı.X
15
Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. ,X
16
Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdıX
17
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı.X
18
Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı.X
19
Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı.X
20
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı.X