GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SU ARITIMINDA FİZİKOKİMYASAL SÜREÇLER/5211325
Dersin Adı: SU ARITIMINDA FİZİKOKİMYASAL SÜREÇLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. S. Ferda MUTLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fmutlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sfmutlu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Suyun Fizikokimyasal Arıtım Süreçlerinin Öğretilmesi ve Süreçlerle ilgili Uygulama ve Tasarımların İncelenmesi
Matematik, Fen ve Mühendislik Bilgilerini, Fizikokimyasal Su Arıtım Süreçlerini analiz ve tasarımda kullanabilme
Çevreyi Koruma Açısından Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilincini Geliştirmek
Çağdaş Gelişmelerinden Bilgi Sahibi Olmak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Pıhtılaştırma
2. Hafta  Yumaklaştırma
3. Hafta  Çökeltme
4. Hafta  Süzme
5. Hafta  Yüze Tutma
6. Hafta  I.Ara Sınav
7. Hafta  İyon Değişimi
8. Hafta  Membran Süreçleri
9. Hafta  Kimyasal Oksidasyon
10. Hafta  Dezenfeksiyon
11. Hafta  II.Ara Sınav
12. Hafta  Havalandırma ve Gaz Aktarımı
13. Hafta  Teknik Gezi
14. Hafta  Teknik Gezi
15. Hafta  Dönem Ödevi Sunumları
16. Hafta  Dönem Ödevi Sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Weber, W.J., “Physicochemical Processes for Water Quality Control”, Wiley-Interscience, 1972. • Metcalf and Eddy, Inc." Waste Water Engineering, Treatment, Disposal, and Reuse, 4. Basım, Mc Graw Hill Inc., 2003. • Eckenfelder, W.W.(Jr.), " Industrial Water Pollution Control", 3. Basım, Mc Graw Hill Inc., 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teknik Gezi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
1
3
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
3
1
3
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik.X
2
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı.X
3
Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.)X
4
Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı.X
5
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı.X
6
Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı.X
7
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı.X
8
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdıX
9
Disiplin içi ve çok dissiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazandırdı.X
10
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı.X
11
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı.X
12
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdıX
13
Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı.X
14
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı.X
15
Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. ,X
16
Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdıX
17
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı.X
18
Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı.X
19
Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı.X
20
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı.X