GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇEVRE TEKNOLOJİLERİ/5051325
Dersin Adı: ÇEVRE TEKNOLOJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Meltem Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/meltemyilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemyilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, hava, su ve toprak kirliliklerinin kontrolü hakkında temel bilgiler kazanacaklardır.
Geleneksel ve yeni arıtma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Ekoteknoloji, yeşil teknolojiler ve çevresel teknolojileri, mevcut sistemlerle karşılaştırabilecek bilgi altyapısına ulaşacaklardır.
Temiz enerji sistemlerini çevresel ve ekonomik açıdan değerlendirme yetisini edineceklerdir.
Yeni teknolojik gelişmelerin takibini ve değerlendirmesini yapabileceklerdir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çevre Korunumu, Atmosfer kimyası, meteorolojik temel kavramlar, Hava kirliliği meteorolojisi
2. Hafta  Kirlenme Ölçekleri, Hava kirliliğini etkileyen faktörler, Hava kalitesi kavramları
3. Hafta   Hava izleme metodolojileri, Pasif örnekleyiciler, Aktif örnekleyiciler, Otomatik analizörler, Uzaktan algılayıcılar, Biyoindikatörler
4. Hafta  İzleme ağları, Partiküler madde örneklem sistemleri, Filtreler, Toz kontrol ekipmanları, Çökeltim odaları, Siklonlar
5. Hafta  Elektrostatik çöktürücüler, Partikül filtrasyonu, Gaz yıkama kuleleri
6. Hafta  Yakma fırınları, Kondensasyon, Membran İşlemleri,
7. Hafta  Su ve sediment kimyası, Yerçekimi esaslı çöktürme
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Geleneksel Su Arıtım Sistemleri,
10. Hafta  Oksidasyon ve dezenfeksiyon, İyon Değiştirme İşlemleri,
11. Hafta  Membran Teknolojileri, Aktif Karbon İşlemleri,
12. Hafta  Biyolojik iyileştirme, Manyetik arıtım uygulamaları,
13. Hafta  Gürültü kirliliği ölçüm ve kontrol teknikleri,
14. Hafta  Çevre dostu enerji teknolojileri,
15. Hafta  Biyoenerji, Biyoyakıtlar
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Entropy Theory and Its Application in Environmental and Water Engineering, Vijay P. Singh, Wiley-Blackwell, 2013 Environmental Modelling, John Wainwright, Mark Mulligan, 2. Ed., Wiley-Blackwell, 2013 Introduction to Environmental Engineering, Stefan Fraumlnzle, Bernd Markert, Simone Wuumlnschmann, Wiley-VCH, 2012 Remote Sensing and Global Environmental Change, Samuel Purkis, Victor klmas, Wiley-Blackwell, 2011 Driving Climate Change, Daniel Sperling, James S. Cannn, Publisher: Academic Press, Pub. Date, 2010 Environmental Technologies, Burcu Özkaraova Güngör, ISBN-13: 9783902613103, I-Tech Education and Publishing, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik.X
2
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı.X
3
Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.)X
4
Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı.X
5
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı.X
6
Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı.X
7
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı.X
8
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdıX
9
Disiplin içi ve çok dissiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazandırdı.X
10
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı.X
11
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı.X
12
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdıX
13
Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı.X
14
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı.X
15
Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. ,X
16
Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdıX
17
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı.X
18
Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı.X
19
Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı.X
20
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı.X