GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BASINÇLI KAPLARLA TEH. MAD. TAŞIMACILIĞININ İLKELERİ/5041323
Dersin Adı: BASINÇLI KAPLARLA TEH. MAD. TAŞIMACILIĞININ İLKELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hakan ATEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hates
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hates@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler basınçlı kaplarla taşımacığın ilkeleri, basınçlı kapların test ve deney yöntemleri, imalat ve kontrolleri hakkında bilgi sahi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  u ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Basınçlı kaplarla taşımacılığın temel ilkeleri
3. Hafta  Yürürlükte olan taşınabilir basınçlı ekipmanlar yönetmeliği
4. Hafta  Tarafların yükümlülükleri,
5. Hafta  Taşınabilir basınçlı ekipmanın uygunluğu,
6. Hafta  Yetkili kuruluş ve onaylanmış kuruluşlar, Koruma önlemleri,
7. Hafta  Tehlikeli Maddelerin Taşınması için Tanklar(-Çb 0,5 bar'ı geçmeyen metalik tanklar-Tasarım ve yapı)
8. Hafta  Tanklar(-Basınçlı-),
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Malzemelerin uygunluklarının esasları,
11. Hafta  Kaynak prosedür şartnamesi, Kaynak prosedür Kalite Şartları
12. Hafta  İmalat
13. Hafta  Sızdırmazlık testi, Basınç testi,
14. Hafta  Tahribatsız testler, Tahribatsız testlerin değerlendirilmesi
15. Hafta   Tahribatsız testler, Tahribatsız testlerin değerlendirilmesi
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  . İlgili TS, EN, ISO ve ANSI/AWS standartları 2. Taşınabilir basınçlı kaplar yönetmeliği, 28514 (4. mükerrer) 3. TS EN 13094 4. EN 286-1, 286-2, 286-3, TS 712 5. Ashby, M. F.2005. Materials selection in mechanical design 6. Welding Handbook, 1997, Vol. 1, 2, 3, 4. American Welding Society 7. Ates, H., 2012. Kaynak Mühendisliği Ders Notları 8. GSI-SLV-TR, 2012 IWI-C Ders notları 9. ASME Section VIII. Divi. 1-2, 2007
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
4
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
5
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır.X
2
Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır.X
3
Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır.X
4
Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir.X
5
Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır.X
6
Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır.X
7
Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X