GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÜKSEK LİSANS SEMİNER/5980023
Dersin Adı: YÜKSEK LİSANS SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Hülagü Kaplan, Prof.Dr. Metin Şenbil, Yrd.Doç.Dr. M. Kürşat Çubuk, Yrd.Doç.Dr. Ebru Arıkan Öztürk, Yrd.Doç.Dr. Seda Hatipoğlu, Yrd.Doç.Dr. İbrah
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http//fbe.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fenbil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Öğretim üyesinin yönetimi altında, öğrenci yaptığı araştırmalarla ilgili rapor hazırlar, tartışma biçiminde yürütülür.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
2. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
3. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
4. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
5. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
6. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
7. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
8. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
9. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
10. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
11. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
12. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
13. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
14. Hafta  -Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
15. Hafta  Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
16. Hafta  Öğretim elemanıyla öğrenci beraber belirleyecektir.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ---
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
1
15
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
2
30
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
5
10
50
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
3
4
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır.X
2
Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır.X
3
Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır.X
4
Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir.X
5
Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır.X
6
Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır.X
7
Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X