GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KENT MERKEZİ ULAŞIM PLANLAMASI VE TASARIM/5281323
Dersin Adı: KENT MERKEZİ ULAŞIM PLANLAMASI VE TASARIM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. HÜLAGÜ KAPLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~hulagu/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hulagu@gazi.edu.tr hukaplan@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kent merkezlerinde ulaşım mekanlarının planlanması, erişebilirlik ve tasarımına yönelik kapsamlı ve önemli yöntem ve tekniklerin sunumu.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Örn: There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramlar ile giriş
2. Hafta  Kentsel ulaşım mekanının tarihsel gelişimi: MOTORLU TAŞIT ÖNCESİ VE SONRASI.
3. Hafta  Kentsel ulaşım mekan tipolojisi
4. Hafta  Tipoloji, aktivite ve kullanım ilişkileri
5. Hafta  Yaya ve taşıt trafiği
6. Hafta  Kentsel ulaşım mekan kalitesi
7. Hafta  Yaya yolları ve bölgeleri
8. Hafta  1. ara sınav
9. Hafta  Yaya mekanı ve trafik durultma tasarım elemanları ve prensipleri
10. Hafta  Yaya mekanı ve trafik durultma tasarım elemanları ve prensipleri
11. Hafta  Kent merkezinde toplu taşım ve ulaşım mekanı tasarımı- giriş bilgileri
12. Hafta  Durak, istasyon planlaması ve tasarımı temel ilkeleri ve elemanları.
13. Hafta  Kentsel ulaşım mekanları planlaması ve tasarımı- kombinasyon ve sentez.
14. Hafta  Dönem ödevi sunusu
15. Hafta  Retrospektiv ve prospektiv yorumlama ve vizyon
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Textbook and /or References -Kentsel Ulaşım Planlaması, H.Kaplan, mimeograph lecture notes. -Urban Public Transportation, Vuchan R.Vuchic, Prentice-Hall Inc. -Kent ve Yol, C.Gühal --Ulaşım Planlaması, İ.Gülgeç -Transportation and Land Development, V.G.Stover, F.J.Koepke, Institute of Transportation Engineers, Prentice Hall, Englewood Clifds, New Jersey, 1988. -Towards Safer Roads in Developing Countries: A Guide for Planners and Engineers, TRRL, Berkshire, England, 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır.X
2
Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır.X
3
Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır.X
4
Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir.X
5
Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır.X
6
Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır.X
7
Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X