GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYENİN ULAŞIM POLİTİKALARI/5201323
Dersin Adı: TÜRKİYENİN ULAŞIM POLİTİKALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Muhteşem KAYNAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.muhtesemkaynak.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muhtesem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ulaştırmadaki güncel eğilimleri öğrenmek
Türkiye’de uygulanmakta olan ulaştırma politikalarını değerlendirmek
Ulaştırma planlaması ve araştırmalarında iktisadi yöntemlerin uygulanmasını öğrenmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  ...
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ulaştırmanın Kısa Tarihi
2. Hafta  Ulaştırma ve Ekonomi
3. Hafta  Çağdaş Ulaştırma ve Lojistik
4. Hafta  Güncel Ulaştırma Sistemleri ve Eğilimleri
5. Hafta  Ulaştırma Sistemleri ve Ekonomik Kalkınma
6. Hafta  Ekonomi ve Ulaştırma Politikası
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Farklı Dönemlerde Türkiye'nin Ulaştırma Politikaları
9. Hafta  Farklı Dönemlerde Türkiye'nin Ulaştırma Politikaları
10. Hafta  Türkiye'nin Ulaştırma Sistemi ve Politikalarının Avrupa Birliği Ulaştırma Politikaları Bağlamında Değerlendirilmesi
11. Hafta  Türkiye'nin Ulaştırma Sistemi ve Politikalarının Avrupa Birliği Ulaştırma Politikaları Bağlamında Değerlendirilmesi
12. Hafta  Türkiye'nin Ulaştırma Sistemi ve Politikalarının Avrupa Birliği Ulaştırma Politikaları Bağlamında Değerlendirilmesi
13. Hafta  Ulaştırmanın Dışsal Etkilerinin İçselleştirilmesi: Türkiye Uygulaması
14. Hafta  Ulaştırma Planlaması ve Öngörü: Türkiye Uygulaması
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Kaynak, M. (1987): Ulaştırma Problemi ve Türkiye’de Ulaştırmanın Gelişimi, Türkiye Dış Ticaret Derneği Yayını, Ankara. 2. Button, K.,(2010): Transport Economics, Edward Elgar, 3rd Revised Edition.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  ...
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
1
15
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
6
4
24
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
2
10
 Diğer
7
3
21
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır.X
2
Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır.X
3
Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır.X
4
Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir.X
5
Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır.X
6
Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır.X
7
Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X