GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÜKSEK LİSANS TEZİ/5001023
Dersin Adı: YÜKSEK LİSANS TEZİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Hülagü Kaplan,Prof. Dr. Ahmet Özdemir, Prof. Dr. Adnan Sözen, Prof. Dr. Metin Şenbil,Yrd.Doç.Dr. M. Kürşat Çubuk, Yard. Doç. Dr. Hayri Ulvi, Yrd.Doç. Dr. Ebru Arıkan Özt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -http//www.fbe.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -fbe@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Trafik Planlaması ve Uygulaması programından mezuniyet için öğrencinin çalıştığı alanında belirlemiş olduğu konuda hazırlaması gereken tez çalışması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersin alınabilmesi için öğrenciler 21 kredi almış ve Seminer dersinden başarıyla geçmiş olmak zorundadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
2. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
3. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
4. Hafta  Tez Danışmanı -Öğretim elemanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
5. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
6. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
7. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
8. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
9. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
10. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
11. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
12. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
13. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
14. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
15. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
16. Hafta  Tez Danışmanı ile tez öğrencisi birlikte belirleyecektir.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ----
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -Danışmanın gözetiminde aşamalı kuramsal ve uygulamalı çalışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Danışmanın gözetiminde uygulamalı çalışma mümkün
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
1
15
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
5
13
65
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır.X
2
Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır.X
3
Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır.X
4
Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir.X
5
Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır.X
6
Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır.X
7
Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X