GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RİSK ANALİZİ/5541322
Dersin Adı: RİSK ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Önemli tehlike analiz tekniklerini bilir
Risk değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
Öğrenilen yöntemlerin uygulanmasında gerekli bilinç ve teorik alt yapıya sahip olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim ve uygulama-araştırma projesi şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş (İş kazaları ve meslek hastalıkları istatistikleri, maliyetleri, kaza oluşum teorileri)
2. Hafta  İş kazası tanımı, nedenleri ve iş kazası riskleri
3. Hafta  Meslek hastalıkları tanımı, nedenleri ve meslek hastalığı riskleri
4. Hafta  İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi OHSAS-18001
5. Hafta  Sistem güvenliğine giriş
6. Hafta  Tehlike ve tehlike teorisi
7. Hafta  Tehlike/Risk analiz tipleri ve teknikleri, sınıflandırması, uygulama zamanları, tehlike/risk takip ve risk çözünürlüğü süreci
8. Hafta  Tehlike/risk analiz teknikleri-Ön Tehlike Listesi, Ön Tehlike Analizi ve Alt Sistem Analizi (Temelleri, Teorisi, Uygulama adımları, hesaplamalar (varsa), Önerilen Analiz formu (varsa), Uygulama örnekleri)
9. Hafta  Tehlike/risk analiz teknikleri -Sistem Tehlike Analizi, İşlem ve Destek Analizi(Temelleri, Teorisi, Uygulama adımları, hesaplamalar (varsa), Önerilen Analiz formu (varsa), Uygulama örnekleri)
10. Hafta  Tehlike/risk analiz teknikleri -Sağlık tehlike değerlendirmesi, Güvenlik Gereksinimleri /Kriterleri Analizi(Temelleri, Teorisi, Uygulama adımları, hesaplamalar (varsa), Önerilen Analiz formu (varsa), Uygulama örnekleri)
11. Hafta  Tehlike/risk analiz teknikleri -Hata Ağacı Analizi, Olay Ağacı Analizi(Temelleri, Teorisi, Uygulama adımları, hesaplamalar (varsa), Önerilen Analiz formu (varsa), Uygulama örnekleri)
12. Hafta  Tehlike/risk analiz teknikleri- Başarısızlık Türleri ve Etkileri Analizi(Temelleri, Teorisi, Uygulama adımları, hesaplamalar (varsa), Önerilen Analiz formu (varsa), Uygulama örnekleri)
13. Hafta  Tehlike/risk analiz teknikleri -Tehlike ve İşletilebilirlik Analizi(Temelleri, Teorisi, Uygulama adımları, hesaplamalar (varsa), Önerilen Analiz formu (varsa), Uygulama örnekleri)
14. Hafta  Öğrenci Proje Sunumları
15. Hafta  Öğrenci proje sunumları
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
13
3
39
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere ve süreç tasarımlarına yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda sosyal ve çevresel boyutları dikkate alarak çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır.X
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Talip KELLEGÖZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/websitem/tkellegoz https://websitem.gazi.edu.tr/site/salihakilicarslan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tkellegoz@gazi.edu.tr salihakilicarslan@gazi.edu.tr/s.saliha@gmail.com)