GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK/5511322
Dersin Adı: İSTATİSTİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  KÇTA ABD
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.fbe.gazi.edu.tr/kazalar/index.php?sid=2&lang=1
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kazalar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İstatistiki yöntemleri kazaların oluşumunun incelenmesinde uygulayabilme, belirsizlikleri ve risk etkilerini gözönüne alarak karar verebilme ve güven








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İstatistiğin inşaat mühendisliği için önemi
2. Hafta  Olasılık Teorisi
3. Hafta  Olasılık Teorisi
4. Hafta  Frekans Analizi ve İstatistik Parametrelerin Tahmini
5. Hafta  Frekans Analizi ve İstatistik Parametrelerin Tahmini
6. Hafta  Olasılık Dağılımları
7. Hafta  Olasılık Dağılım Fonksiyonları
8. Hafta  Olasılık Dağılım Modellerinin Belirlenmesi
9. Hafta  İstatistik Hipotezlerin Sınanması
10. Hafta  İstatistik Hipotezlerin Sınanması
11. Hafta  Regresyon ve Korelasyon Analizi
12. Hafta  Regresyon ve Korelasyon Analizi
13. Hafta  Risk ve yinelenme dönemi kavramı, yapısal güvenirlik analizi
14. Hafta  Risk ve yinelenme dönemi kavramı, yapısal güvenirlik analizi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A. H. S. Tang and W. H. Tang, 1975, Probability Concepts in Engineering Planning and Design, Vol:1, John Wiley and Sons, USA. D. C. Montgomery and G.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
13
65
 Materyal tasarlama, uygulama
5
14
70
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
  Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisiX
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X