GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KENTSEL DOKU DEĞERLERİ/5361312
Dersin Adı: KENTSEL DOKU DEĞERLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Belirlenen planlamaya ilişkin bir konuya uygun olan sorunsal, tüm öğrenciler ile birlikte farklı bölümleri ele alınarak incelenip, bir araya getirmek.
Birlikte ve ayrı ayrı çalışma yapabilmeyi öğrenmek ve kentsel doku değerlendirmesi konusunda bilgi sahibi olmak.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin genel işleyişi hakkında bilgilendirme ve proje konularının belirlenmesi
2. Hafta  Kent dokularının kent tarihi gelişim sürecinde irdelenmesi
3. Hafta  Kent dokusu ve kentteki sosyal yaşantı ilişkisi
4. Hafta  kentsel dokuyu değiştiren sosyal, ekonomik ve teknolojik faktörler
5. Hafta  Kent dokusunu ve kentin gelişimini etkileyen büyük kentsel dönüşüm projeleri ve kent kimliğine olan etkileri
6. Hafta  Kentsel alandaki büyük kentsel dönüşüm projelerinin oluşum süreçlerinin kent dokusuyla bütünleşme sorunları ve Ankara örnekleri ve Türkiye Örnekleri
7. Hafta  Kent dokusunu değiştiren büyük projelerin imar hukuku içindeki yeri, hukuksal sorunları
8. Hafta  1.vize
9. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
10. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
11. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
12. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
13. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
14. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
15. Hafta  Büyük kentsel projelerin kent dokusuna olan sosyolojik, ekonomik, hukuksal etkileri üzerine hazırlanan öğrenci raporlarının sunumu
16. Hafta  Kentsel alandaki büyük kentsel dönüşüm projelerinin oluşum süreçlerinin kent dokusuyla bütünleşme sorunları, Ankara ve Türkiye Örnekleri.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.X
2
Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.X
3
Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.X
4
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.X
5
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.X
6
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.X
7
Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Nevin Gültekin )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/neving )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (neving @gazi.edu.tr)