GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YEREL YÖNETİM UYGULAMALARI VE KATILIM MODELLERİ/6321312
Dersin Adı: YEREL YÖNETİM UYGULAMALARI VE KATILIM MODELLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Derse ilişkin teorik çerçeve ve modeller arasında karşılaştırmalı değerlendirme becerisinin edinilmesi.
Türkiye’de yerel yönetimlerin katılımcı uygulamalarını analiz edebileceklerdir. Ve alternatif yaklaşımlar geliştirebileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtımı, demokrasi, yönetişim, katılım kavramları üzerine tartışma.
2. Hafta  Demokrasinin krizi, yeni demokrasi anlayışı.
3. Hafta  Yerel yönetimler, katılım, planlama;“Bir Demokrasi Projesi Olarak Planlama”
4. Hafta  Türkiye’de yerel yönetimlerin yapılanması ve katılım olanakları
5. Hafta  Kentsel ve Bölgesel Yönetişim, Yönetişim Modelleri
6. Hafta  Yönetişim Modelleri; Örnek deneyimler
7. Hafta  Kentsel ağlar ve çok katmanlı yönetişim
8. Hafta  Stratejik planlama
9. Hafta  Stratejik Planlama ve Katılım
10. Hafta  Topluluk (Community) Temelli katılım ve Planlama
11. Hafta  Yerel gündem 21
12. Hafta  Kalkınma Ajansları ve Katılım
13. Hafta  Ödev sunumları
14. Hafta  Ödev sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
4
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.X
2
Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.X
3
Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.X
4
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.X
5
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.X
6
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.X
7
Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Bilge Armatlı Köroğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (armatli@gazi.edu.tr)