GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KENTSEL TASARIM KURAMLARI VE UYGULAMALAR/6261312
Dersin Adı: KENTSEL TASARIM KURAMLARI VE UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kentsel tasarım kavramının tanımlanması, kentsel tasarımın gelişimde kuramlar ve sosyal süreçlerin öğrenilmesi.
Kentsel tasarım sürecine yaklaşımların, kentsel tasarım politikalarının, yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi.
Kentsel fiziksel mekânın oluşumunda tasarım sürecinin bileşenlerini kavranma.
Makro-mikro ölçeklerde ve planlama-tasarım bütünlüğünü kavranma.
-
-
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Endüstri Öncesi Dönemde Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler
2. Hafta  Endüstri Sonrası Dönemde Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Ütopya Düşünceleri Erken Ütopya Düşünceleri
3. Hafta  Endüstri Sonrası Dönemde Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler 19. Yüzyıl Sosyalist Ütopyacıları Endüstriyel Dönem Yardımseverler
4. Hafta  19. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Tony Garnier (Endüstriyel Kent) Soria Y Mata (Lineer Kent)
5. Hafta  19. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Danier H.Burnham (City Beautiful Movement/Güzel Kent Akımı) Ebenezer Howard,
6. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Henry Wright, Clarence Stein (Radburn) Le Corbusier (Modernizm)
7. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Albert Speer (Monumentalite, Faşizm) Team X, CIAM (Uluslar arası Modern Mima
8. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Yona Friedman, Archie Gram Gordon Cullen (Townscape)
9. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Kevin Lynch Jane Jacobs Christopher Alexander
10. Hafta  Kentsel Tasarım Sürecine Yaklaşımların İrdelenmesi, Kentsel Tasarım Süreci Aşamalarının Tanımlanması
11. Hafta  Kentsel Tasarım Yöntem ve Tekniklerinin İrdelenmesi
12. Hafta  Kentsel Tasarım Politikalarının İrdelenmesi
13. Hafta  Kentsel Tasarımın Değerlendirilmesinde Göz Önünde Bulundurulması Gerekli Değerlerin/Kavramların İrdelenmesi
14. Hafta  Final Öğrenci Sunuşları
15. Hafta  Final Öğrenci Sunuşları
16. Hafta  Final Öğrenci Sunuşları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
11
1
11
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
2
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.X
2
Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.X
3
Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.X
4
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.X
5
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.X
6
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.X
7
Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Ayşe TEKEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/atekel/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (atekel@gazi.edu.tr)