GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÖLGESEL KALKINMADA PLANLAMA KRİTERLERİ/6201312
Dersin Adı: BÖLGESEL KALKINMADA PLANLAMA KRİTERLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Küresel değişimlerin ekonomik bölgelerin oluşumuna etkisini
Küresel ilişkilerin bölgesel ekonomik gelişmeye ve yapılanmaya etkili olduğu ve bu oluşumların dinamik bir yapısını
Dersin başarısı, bölgesel planlamanın değişen anlamının çeşitli boyutlarıyla ilgili bilgi ve vizyonu geliştirmektir.
Bilimsel araştırma hazırlama ve sunma becerisini artırmak
-------
-------
-------
-------
-------
-------

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedi
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta: Giriş
2. Hafta  2. Hafta: Bütünleşik bölgesel kalkınma planlamasının tanımı
3. Hafta  3. Hafta: Yerel kalkınma kavramı: Endojen bölgesel büyüme
4. Hafta  4. Hafta: Kalkınmada yeni yerel ve bölgesel ortaklıklar,
5. Hafta  5. Hafta: Yerel ve bölgesel yönetimlerin artan önemi
6. Hafta  6. Hafta: Yerel ve bölgesel ortaklıkların çeşitliliği
7. Hafta  7. Hafta: Yerel ve bölgesel kalkınma işbirliği için sinerjiler için fırsatlar ve yeni zorluklar
8. Hafta  8. Hafta: Kırsallık kavramı ve kırsal kalkınma politikası
9. Hafta  9. Hafta: yerel kalkınmada kültür ve yerel yönetimler
10. Hafta  10. Hafta: Kültürel Turizm ve Sürdürülebilir Yerel Kalkınma
11. Hafta  11. Hafta: Sunum
12. Hafta  12. Hafta: Sunum
13. Hafta  13. Hafta: Sunum
14. Hafta  14. Hafta: Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.X
2
Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.X
3
Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.X
4
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.X
5
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.X
6
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.X
7
Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yard doç dr Demer EROL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (edememt@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (edememt@gazi.edu.tr)