GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİT ALANLARI PLANLAMA/5301312
Dersin Adı: SİT ALANLARI PLANLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Koruma ve gelişme ekonomilerinin etkileşimini anlamak.
Sit alanlarını koruma planlamasında, planlama, kentsel tasarım, yönetim ve uygulama ilişkilerini kavramak.
Sit alanları planlama ve uygulamalarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavramak.
Sit alanları koruma planlaması sürecinde, analiz tekniklerini kullanma, problem tanımlama, sentez ve karar verme yöntem ve tekniklerini öğrenmek.
Sit alanlarını koruma sorunlarının çözümüne katkı sağlayabilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders, sit alanları örnekleri üzerinde araştırma, yerinde inceleme, ve yüz yüze eğitim yöntemleriyle yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin kapsamı ve kaynaklarını tanıtım
2. Hafta  Kentsel yerleşmelerde sosyal, kültürel, fiziksel ve doğal çevrenin kimlik öğeleri ve sit alanları
3. Hafta  Sit alanlarını korumada temel kavramları ve terminolojiyi ve kentsel, tarihsel, arkeolojik, doğal ve karma sit alanları ve endüstri mirasını Kentsel ö
4. Hafta  Sit alanlarını korumaya ilişkin ulusal ve uluslar arası yaklaşımlar, ilkeler ve/veya sürdürülebilir koruma kavramı
5. Hafta  Sit alanları koruma planlamasında ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar ve yaptırımları
6. Hafta  Doğal, arkeolojik, tarihsel, kentsel, endüstriyel ve karma koruma alanlarını korumanın yöntem ve teknikleri
7. Hafta  Türkiye’de koruma mevzuatında sit alanları planlaması ve alan yönetimi
8. Hafta  Türkiye'de farklı sit alanlarına göre farklı koruma planlaması ilke ve yöntemleri.
9. Hafta  Sit alanlarını korumada miras yönetimi ve yönetim planı
10. Hafta  Sit alanlarını koruma planlaması ile kent planlamanın karşılıklı etkileşimi
11. Hafta  Türkiye’de koruma imar planı işlemleri, yasa ve yönetmelikleri, organizasyonu, finansmanı ve katılım.
12. Hafta  Sit alanı korumada yönetim planı ve uygulama örneklerinin incelenmesi
13. Hafta  Sit alanı korumada yönetim planı ve uygulama örneklerinin incelenmesi
14. Hafta  Sit alanı korumada yönetim planı ve uygulama örneklerinin incelenmesi
15. Hafta  Genel Değerlendirme: Türkiye'de sit alanları koruma uygulamalarına bağlı güncel sorunlar ve çözüm önerileri
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
8
3
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
20
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
4
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.X
2
Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.X
3
Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.X
4
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.X
5
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.X
6
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.X
7
Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.X
8
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.X
9
Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
10
Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Nevin Turgut GÜLTEKİN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (w3.gazi.edu.tr/~neving , websitem.gazi.edu.tr/site/neving)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (neving@gazi.edu.tr , nevinturgutgultekin@gmail.com )