GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VİSKOZ AKIŞ/5461310
Dersin Adı: VİSKOZ AKIŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Nureddin DİNLER, Prof. Dr. Nuri YÜCEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/ndinler, http://websitem.gazi.edu.tr/nuyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ndinler@gazi.edu.tr, nuyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Viskoz akışkanların temel özelliklerinin anlaşılması.
Viskoz akışkanlarda kullanılan temel denklemlerin türetilmesi.
Viskoz akış problemlerinin cözümünde kullanılan yaklaşımların ve metodların öğrenilmesi.
Çözüm sonuçlarının irdelenmesi.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sürtünmeli Akışın Temel Yasaları
2. Hafta  Sınır Tabaka Teorisine Giriş
3. Hafta  Sınır Tabakasının Temel Denklemleri, Süreklilik ve Momentum Denklemleri
4. Hafta  Enerji Denklemi
5. Hafta  Navier- Stokes Denklemlerinin Analitik Çözümü, Couette Akışı
6. Hafta  İki Dönen Silindir Arasında Akış, Stoke’un 1. Problemi, Stoke’un 2. Problemi
7. Hafta  1. Ara Sınav
8. Hafta  Plaka Üzerindeki Laminar Akış için İki Boyutlu Sınır Tabaka Denklemleri
9. Hafta  Plaka Üzerindeki Laminar Akış için İki Boyutlu Sınır Tabaka Denklemleri
10. Hafta  Momentum ve Enerji Denklemlerinin İntegral ve Benzeşim Çözümü
11. Hafta  Laminar Akış Şartlarında Isıl Sınır Tabakası
12. Hafta  Laminar Doğal Taşımada Sınır Tabakası; Benzeşim Çözümü
13. Hafta  2. Ara Sınav
14. Hafta  Tabakalaşmanın Etkisi
15. Hafta  Tabakalaşmanın Etkisi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Currie, I. G., Fundemental Mechanics of Fluids. McGraw-Hill Book Company. 2. White, F. M., Viscous Fluid Flow. McGraw-Hill Book Company. 3. Schlichting, H., Boundary Layer Theory. McGraw-Hill Book Company.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
12
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisiX
2
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisiX
3
Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisiX
4
Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisiX
5
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiX
6
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisiX
7
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceriX
8
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisiX
9
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisiX
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğiX
11
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisiX
12
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisiX