GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTROKİMYA MÜHENDİSLİĞİNİN ESASLARI/5731309
Dersin Adı: ELEKTROKİMYA MÜHENDİSLİĞİNİN ESASLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bazı elektrokimyasal paket programları kullanma yeteneğini geliştirir.
Elektrokimyasal teknikleri uygulama yeteneğini geliştirir.
Elektrokimyasal mühendislik ile ilgili olarak etkili yazılı ve sözlü iletişim kurma yeteneğini geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş ve elektrot yüzeyindeki işlemlere genel bakış.
2. Hafta  Giriş ve elektrot yüzeyindeki işlemlere genel bakış.
3. Hafta  Temel kavramlar , faz dengesi , potansiyel ve elektrokimyasal hücrelerin termodinamiği .
4. Hafta  Elektrot tepkimelerinin kinetiği, iyonik kütle transferi , migrasyon ve difüzyon ile kütle transferi.
5. Hafta  Elektrot tepkimelerinin kinetiği, iyonik kütle transferi , migrasyon ve difüzyon ile kütle transferi.
6. Hafta  Deneysel metotlar :Temel kademeli potansiyel metotları , potansiyel tarama metotları.
7. Hafta  Deneysel metotlar :Temel kademeli potansiyel metotları , potansiyel tarama metotları.
8. Hafta  ARASINAV I , Deneysel metotlar :Temel kademeli potansiyel metotları , potansiyel tarama metotları.
9. Hafta  Polarografik ve puls voltametri, kontrollü akım teknikleri .
10. Hafta  Polarografik ve puls voltametri, kontrollü akım teknikleri .
11. Hafta  Zorlamalı konveksiyon ve hidrodinamik metotlar, empedans kavramına dayalı teknikler.
12. Hafta  Zorlamalı konveksiyon ve hidrodinamik metotlar, empedans kavramına dayalı teknikler.
13. Hafta  Elektrokimyasal enstrümantasyon, elektrokimyasal uygulamalar
14. Hafta  ARASINAV II, Elektrokimyasal enstrümantasyon, elektrokimyasal uygulamalar
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
7
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
20
20
 Sunu hazırlama
1
11
11
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
15
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
40
40
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.X
3
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.X
4
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.X
5
Mühendislik alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.X
6
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.X
7
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.X
8
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.X
11
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.X
12
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Niyazi Alper TAPAN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/atapan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (atapan@gazi.edu.tr)