GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAF TEORİSİ/5231307
Dersin Adı: GRAF TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Mehmet ATAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~matak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  matak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
kesikli optimizasyonda graf kullanımı ve graflarla modelleme.
Karar problemlerinde graf kullanımı.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Graf tanımı, tarihçesi, teorik ve pratik uygulama alanları. Temel graf tanımları
2. Hafta  Algoritmalar: temel tanımlar, algoritma karmaşıklığı, yalancı kodlar
3. Hafta  Grafların bilgisayar ortamında temsil ediliş biçimleri. Düğüm-ark bitişiklik ve düğüm-ark ilişki matrisleri
4. Hafta  Ağaçlar: temel tanımlar. Ağaç türleri
5. Hafta  Yayılan ağaçlar: Kruskal ve Prim algoritmaları
6. Hafta  Yol, Tur ve Devreler: Euler Turu ve ilgili problemler
7. Hafta  Yol, Tur ve Devreler: Hamiltonian Turu ve ilgili problemler
8. Hafta  Maksimum akış problemleri I: çevrimsiz şebekeler
9. Hafta  Maksimum akış problemleri II: unidirectional şebekeler
10. Hafta  Arasınav
11. Hafta  En kısa yol Problemleri I
12. Hafta  En kısa yol Problemleri II
13. Hafta  Planar graflar ve Graf renklendirme
14. Hafta  Taşıma,aktarma, atama ve eşletirme problemleri
15. Hafta  Bağlantılılık ve uzaklık, faaliyet grafları:
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Discrete mathematics with graph theory, Edgar G. Goodaire, Michael M. Permanter; 2. Graph Theory and its applications, Jonathan L. Gross, J. Yell
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
1
10
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
5
15
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında ileri düzeydeki problemleri tanımlayabilme, modelleyebilme ve çözebilme için gerekli yöntemleri geliştirme becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, analizi ve yorumlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri dikkate alma ve bu değerleri öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, yeterlilik ve deneyimlerini disiplinler arası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi.X
6
Bilimin, teknolojinin ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç belirleyerek planlı bir yol haritası oluşturup bilime yenilik getirme / yeni bir bilimsel yöntem geliştirme / bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
8
Bilimsel ve teknolojik çalışmaların sonuçlarını Türkçe ve yabancı dilde yazılı / sözlü sunma becerisi.X
9
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme, liderlik yapabilme becerisi.X
10
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapma, bağımsız araştırma ve sorumluluk alabilme becerisi.X
11
Araştırma bulgularının endüstriye uygulanabilirliğini tartışma ve uygulayabilme becerisi.X
12
Ulusal /uluslararası proje önerisi sunma ve ulusal / uluslararası projelerde çalışabilme becerisi.X
13
Araştırmaların yürütülmesinde ve sonuçlarının duyurulmasında hukuksal sonuçlar ve hukuki haklar konusunda farkındalık.