GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STOK TEORİSİ/5201307
Dersin Adı: STOK TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler: 1- Envanter sistemlerinin tiplerini ve özelliklerini tanıyacaktır.
2- Sipariş miktarı modelleri, miktar indirimli modeller ve artımsal indirimli modelleri envanter sistemlerinde kullanacaktır.
3- Çok ürünlü birleşik stok yenileme modellerini tanıyacaktır.
4- Risk altında stok yönetimi yöntemlerini kullanabilecektir.
5- Öğrenme etkisi olan, paranın zaman değerini ele alan ve bakım planlaması ile etkileşen envanter yönetim metotlarını ayırt edip kullanabilecektir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  TEMEL ENVANTER SİSTEMLERİ: Tanım, Envanter sistemlerinin fonksiyonları, Genel envanter sistemi, Envanter politikalarının tipleri
2. Hafta  TEMEL ENVANTER SİSTEMLERİ: Deterministik tek ürünlü modeller: Ekonomik sipariş miktarı modeli, Üretim modeli, EPQ ve JIT, Miktar indirimli modeller
3. Hafta  TEMEL ENVANTER SİSTEMLERİ: Artımsal indirimli model, Gecikmeli satışın söz konusu olduğu durum için EPQ modeli, Dönemsel envanter sistemleri
4. Hafta  TEMEL ENVANTER SİSTEMLERİ: Dinamik Modeller: Dönemsel gözden geçirmeli parti büyüklüğü modeli, Gecikmeli durumun sözkonusu olması
5. Hafta  ÇOK ÜRÜNLÜ BİRLEŞİK STOK YENİLEME MODELLERİ: Deterministik çok ürünlü modeller, Birleşik yenilemeli sipariş miktarı modeli
6. Hafta  ÇOK ÜRÜNLÜ BİRLEŞİK STOK YENİLEME MODELLERİ: Brown algoritması, Silver algoritması, Kaspi ve Rosanblatt algoritması
7. Hafta  I. ARASINAV
8. Hafta  RİSK ALTINDA STOK YÖNETİMİ: Birleşik yenilemeli üretim miktarı modeli, Olasılıklı envanter sistemlerine giriş, Tek dönemli model
9. Hafta  RİSK ALTINDA STOK YÖNETİMİ: Servis seviyesi ve güvenlik stoğu, Çok dönemli yüzde sipariş seviyesi, Güvenlik stoğu ve çok dönemli durum
10. Hafta  RİSK ALTINDA STOK YÖNETİMİ: Çok dönemli yüzde birim sipariş seviyesi ve güvenlik stoğu, Siparişin gecikmeli karşılandığı ve yok satmanın olduğu durum
11. Hafta  RİSK ALTINDA STOK YÖNETİMİ: Q ve R'ın birleşik tayini, Tedarik zamanı ayarlamaları, Tedarik zamanı değişkenliği ve beklenen fiyat artışları durumu
12. Hafta  ÖĞRENME ETKİSİ ALTINDA STOK MODELLERİ
13. Hafta  PARANIN ZAMAN DEĞERİNİ ELE ALAN STOK MODELLERİ
14. Hafta  BAKIM PLANLAMASI İLE ETKİLEŞİMLİ STOK MODELLERİ
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
25
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
45
45
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.X
5
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.X
6
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.X
8
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.X
11
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Bilal TOKLU , Doç. Dr. Hakan ÇERÇİOĞLU ve diğer ilgili öğretim üyeleri)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/btoklu , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/cercioglu )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (btoklu@gazi.edu.tr , cercioglu@gazi.edu.tr)