GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOĞRUSAL OPTİMİZASYON/5071307
Dersin Adı: DOĞRUSAL OPTİMİZASYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Doğrusal optimizasyon uygulama alanlarını bilir.
Doğrusal programlama jenerik yapısı ve diğer optimizasyon modelleri ile farklılıklarını bilir.
Geometrik ve cebirsel olarak bir doğrusal programlamanın çözüm yöntemlerinin nasıl geliştirileceğini ve algoritma yapısını bilir.
Spesifik olarak Simplex algoritmasının doğrusal programlamadaki yeri ve önemini bilir.
Primal ve dual modellerin ve algoritmalarının doğrusal programlamadaki anlamlarını ve uygulamalarını bilir
Doğrusal programlamadaki optimizasyon koşullarının anlamını bilir.
Büyük ölçekli doğrusal yapılarda ayrıştırma yönteminin uygulamasını bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Optimizasyon, Doğrusal optimizasyon, matematiksel temelleri, modelleme ve örnekleri
2. Hafta  Vektörler, matrisler, eşzamanlı doğrusal denklem sistemleri
3. Hafta  Konveks kümeler ve konveks fonksiyonlar, polihedral küme
4. Hafta  Simpleks yöntemi: uç noktalar ve optimalite, temel mümkün çözümler.
5. Hafta  Simpleks yöntemi: Simpleks yönteminin anahtarı, geometrik motivasyonu, cebiri
6. Hafta  Başlangıç çözümü ve sonlanma: temel başlangıç çözümü.
7. Hafta  Başlangıç çözümü ve sonlanma: yapay başlangıçlı çözümler.
8. Hafta  Başlangıç çözümü ve sonlanma: özel durumlar
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  Özel simpleks uygulamaları: revize simpleks yöntemi
11. Hafta  Doğrusal optimizasyon optimalite koşulları
12. Hafta  Dualite: formülasyon ve primal-dual ilişkiler
13. Hafta  Duyarlılık: Dual simpleks yöntemi
14. Hafta  Duyarlılık: Parametrik analizler
15. Hafta  Ayrışma ilkesi
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
5
15
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.X
3
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.X
4
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.X
5
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.X
6
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.X
7
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.X
8
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.X
11
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.X
12
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Mehmet ATAK ve diğer ilgili öğretim üyeleri)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~matak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (matak@gazi.edu.tr)