GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROJE YÖNETİMİ/5051307
Dersin Adı: PROJE YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cevriye GENCER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~ctemel/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ctemel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarımlama becerisi
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  GİRİŞ: Proje Kavramı, Proje yönetimi kavramı, Projenin yaşam süreci, Proje yaşam süreci , Projelerin sınıflandırılması
2. Hafta  PROJE PLANLAMASI: Planlamanın yararları, Proje kontrolü, Proje ekibinin oluşturulması
3. Hafta  PROJE YÖNETİMİNDE ORGANİZASYON YAPILARI : Proje yöneticisinin projenin planlama, Geliştirme, Tanımlama aşamalarındaki yetki ve sorumlulukları, Proje y
4. Hafta  ZAMAN ÇİZELGESİ: Öncelik kuralları, Gantt şemaları, Gantt şemalarından PERT ve CPM’ e geçiş, PERT ve CPM metodunun tanımı, CPM ve PERT in far
5. Hafta  ŞEBEKELER: Şebeke çizme kuralları, Faaliyetlerin düğümlere atandığı durumda şebeke çizimi, Faaliyetlerin oklara atandığı durumda şebeke çizimi.
6. Hafta  CPM METODU, PROJE TAMAMLANMA ZAMANLARININ HESAPLANMASI: Faaliyetlerin düğümlere atandığı durumda, Faaliyetlerin oklara atandığı durumda zamanların h
7. Hafta  BOLLUKLAR: Faaliyetlerin toplam, Serbest, emniyet ve bağımsız bolluklarının tanımı ve hesabı.
8. Hafta  PERT METODU: PERT in zorlukları
9. Hafta   ARA SINAV
10. Hafta  KAYNAK DAĞITIMI: Tanımı, Metodları.
11. Hafta  ZAMAN MALİYET ANALİZLERİ: Eğimin tanımı ve kullanımı, İstenen T tamamlanma zamanında sıkıştırma ve toplam maliyet ve en kısa proje süresinin bulunması
12. Hafta  ZAMAN MALİYET ANALİZLERİ: İstenen T tamamlanma zamanı için zaman- maliyet analizi ve projenin en kısa tamamlanma zamanının hesaplanması.
13. Hafta  PROJE PLANLAMA İÇİN LP MODELİ: Modelin kurumu ve yorumu.
14. Hafta  Proje Sunumu
15. Hafta  Proje Sunumu
16. Hafta  Proje Sunumu
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Cleland, D. I. and King, W.R., (1998), Systems Analysis and Project Management, Third edition, MGMT (Textbook)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ders kapsamında, uygulama ödevi olarak proje hazırlanır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
8
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
10
40
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında ileri düzeydeki problemleri tanımlayabilme, modelleyebilme ve çözebilme için gerekli yöntemleri geliştirme becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, analizi ve yorumlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri dikkate alma ve bu değerleri öğretebilme becerisi.
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.
4
Alanındaki bilgi, yeterlilik ve deneyimlerini disiplinler arası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi.X
6
Bilimin, teknolojinin ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.
7
Bilimsel bir çalışma için amaç belirleyerek planlı bir yol haritası oluşturup bilime yenilik getirme / yeni bir bilimsel yöntem geliştirme / bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
8
Bilimsel ve teknolojik çalışmaların sonuçlarını Türkçe ve yabancı dilde yazılı / sözlü sunma becerisi.
9
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme, liderlik yapabilme becerisi.X
10
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapma, bağımsız araştırma ve sorumluluk alabilme becerisi.X
11
Araştırma bulgularının endüstriye uygulanabilirliğini tartışma ve uygulayabilme becerisi.
12
Ulusal /uluslararası proje önerisi sunma ve ulusal / uluslararası projelerde çalışabilme becerisi.X
13
Araştırmaların yürütülmesinde ve sonuçlarının duyurulmasında hukuksal sonuçlar ve hukuki haklar konusunda farkındalık.