GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÜKSEK VERİMLİ GÜNEŞ PİLİ MODELLERİ/5861306
Dersin Adı: YÜKSEK VERİMLİ GÜNEŞ PİLİ MODELLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Işık madde etkileşimini tanımlar
Geleneksel p-n eklem güneş pilinin fiziksel yapısını ve çalışmasını açıklar
Güneş pilinde verim, kısa devre akımı, açık devre gerilimi ve doluluk oranı parametrelerini tanımlar.
Işığın soğurulması, ışımalı ve ışımasız rekombinasyon, Auger rekombinasyon terimlerini açıklar.
P-n eklem güneş hücrelerini sürüklenme-difüzyon ve detaylı denge yaklaşımları ile modelleyerek detaylı denge verim sınırı bulur.
Güneş spektrumunun güneş pili verimine etkisini açıklar.
Son nesil güneş pillerinden çok-eklemli güneş pillerinin yapısını açıklayarak detaylı denge yaklaşımı ile analizini yapar.
Son nesil güneş pillerinden çoklu-soğurma güneş pillerinin yapısını açıklar.
Son nesil güneş pillerinden aşağı ve yukarı dönüşüm güneş pillerinin yapısını açıklar.
Son nesil güneş pillerinden araband-yapılı güneş pillerinin ve çoklu-sıcaklık güneş pillerinin yapısını açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  : Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Güneş enerjisinin önemi ve hedefleri
2. Hafta  Güneş pili temelleri
3. Hafta  Güneş pillerinde soğurma ve rekombinasyon kavramları ve matematiksel ifadeleri
4. Hafta  Güneş pillerinde Auger mekanizmasının etkileri
5. Hafta  Detaylı denge modeli ve güneş pilinde verim sınırı
6. Hafta  Işık konsantrasyonunun yüksek olmasının etkileri
7. Hafta  Çok yüksek verimli güneş pili yapılarına giriş
8. Hafta  Tandem güneş pillerinin detaylı denge modeli ile incelenmesi
9. Hafta  Çoklu soğurma güneş pillerinin matematiksel modellemesi
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Termo-fotovoltaik pillerin çalışma prensipleri
12. Hafta  Arabant yapılı güneş pillerinin detaylı denge modeli ve quasi-sürüklenme difüzyon modeli ile analizi
13. Hafta  Her bir güneş pili yapısı için detaylı denge ve quasi sürüklenme difüzyon modellerinin karşılaştırılması
14. Hafta  İncelenen güneş pili yapılarının verim, akım, gerilim ve üretim maliyeti gibi parametreler dikkate alınarak karşılaştırılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.X
3
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.X
4
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.X
5
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.X
6
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.X
7
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.X
8
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır..X
11
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.X
12
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.Tuğba Selcen Navruz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~selcen/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcen@gazi.edu.tr)