GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK MAK.DENETİMİ/5441306
Dersin Adı: ELEKTRİK MAK.DENETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
DA motorlarının hız denetim ilkelerini öğrenmek
Asenkron motorların hız denetim ilkelerini öğrenmek
Senkron motorların hız denetim ilkelerini öğrenmek
DA motorların dinamik analizini gerçekleştirebilmek
Asenkron motorların birim eşdeğer devreleri üzerinden kalıcı durum analizi yapabilmek
Asenkron motorun harmonik eşdeğer devresini kullanabilmek
Asekron motorun dengesiz çalışmasını öğrenmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  DA motorların temel eşitlikleri, dinamik modelinin çıkartılması
2. Hafta  DA motorların kapalı çevrim denetleyici tasarımı
3. Hafta  ASM’ların Çalışma İlkeleri, ASM’ların eşdeğer devreleri, Birim Sistemde (p.u.) Gösterim,
4. Hafta  ASM’larda Hız Denetiminin İlkeleri, Gerimin genliğiyle denetim
5. Hafta  ASM’larda Hız Denetiminin İlkeleri, V/f denetim
6. Hafta  ASM’ların Harmonik Eşdeğer Devresi
7. Hafta  ASM’ların Dengesiz Beslenmesi
8. Hafta  SM’ların Çalışma İlkeleri, SM’ların Eşdeğer Devresi, SM’larda Hız Denetiminin İlkeleri, Sürekli Mıknatıslı Motorlar
9. Hafta  Yarı İletken Hız Denetim Devreleri, Frekansı Denetlenebilen Sürücü Sistemler,
10. Hafta  Gerilim Kaynaklı Eviriciler (6-Adım ve PWM), Motor-Evirici Etkileşimi, Gerilim Denetim Teknikleri,
11. Hafta  Akım Kaynaklı Eviriciler, Eviricilerin Eşdeğer Devreleri
12. Hafta  Eviricilerin ana harmonik eşdeğerleri
13. Hafta  Moment denetiminin ilkeleri
14. Hafta  Genel tekrar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
36
 Ödev
4
12
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
12
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
15
30
 Diğer
2
9
18
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.X
3
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.X
4
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.X
5
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.X
6
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.X
7
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.X
8
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır..X
11
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.X
12
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. M. Timur Aydemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~aydemirmt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydemirmt@gazi.edu.tr)