GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DİFERENSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ: SONLU FARKLAR/6341305
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DİFERENSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ: SONLU FARKLAR
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Başlangıç ve Sınır değer problemlerin analitik çözümleri olmasa bile çözümlerinin nasıl bulunacağının öğrenilmesi
Bilgisayarların matematik mühendislik ve daha bir çok alanda etkin bir biçimde kullanılışını vurgular.
Matematiğin, analiz cebir gibi diğer branşlarıyla ders içeriklerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
Bilgisayarda program yapma ve algoritma hazırlama konularında öğrenci bilgilendirilir.
Matematiksel modeller ve diferensiyel denklemler arasındaki ilişkilerin vurgulanmasını sağlamak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  . Parabolik Denklemler: Sonlu Farkların Alternatif Türetilmesi
2. Hafta  Adi diferensiyel denklem sistemine indirgeme
3. Hafta  Üstel Fonksiyon için Pade Yaklaşımı
4. Hafta  Pade yaklaşımı ile Standart sonlu fark denklemleri
5. Hafta  Crank-Nicholson Metodu
6. Hafta  Extrapolasyon metotları için semboller
7. Hafta  . Kesme hatası ve extrapolasyon şeması için semboller
8. Hafta  . Ara Sınav, Adi Diferensiyel Denklem sistemleri için özdeğer-özvektör çözümleri
9. Hafta  . Adi Diferensiyel Denklem sistemleri için özdeğer-özvektör çözümleri
10. Hafta  . Üç zaman düzeyli sonlu fark denklemleri
11. Hafta  . Isı denklemi için klasik açık yöntemle analitik çözüm
12. Hafta  . Hiperbolik denklemler ve Karakteristik
13. Hafta  Dikdörtgensel bir bölge için birinci mertebeden denklemler iin sonlu fark formülleri
14. Hafta  Polar Koordinatlarda Sonlu Fark Formülleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
12
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
15
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
1
15
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr. Fatma AYAZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fayaz@gazi.edu.tr )