GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FARK DENKLEMLERİ VE KARARLILIK TEORİSİ/5081305
Dersin Adı: FARK DENKLEMLERİ VE KARARLILIK TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Adil MISIR, Doç. Dr. Mustafa Fahri AKTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/adilm/academic, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfahri/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  adilm@gazi.edu.tr, mfahri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kararlılık Teorisi ve Lineer sistemlerin kararlığına ilişkin temel kavramları öğrenebilme.
Faz düzleminin analizini öğrenebilme.
Fark denklemlerinin asimptotik davranışını ve Temel kavramları öğrenebilme.
Salınımlılık Teorisi: Üç terimli fark denklemlerini öğrenebilme.
Self-Adjoint ikinci basamaktan denklemleri öğrenebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kararlılık Teorisi; Lineer sistemlerin kararlığı
2. Hafta  Lineer sistemlerin kararlığı
3. Hafta  Skaler denklemler
4. Hafta  Faz düzleminin analizi
5. Hafta  Lineer yaklaşımın kararlılığı
6. Hafta  Fark denklemlerinin asimptotik davranışı: Temel kavramlar
7. Hafta  Poincare Teoremi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İkinci basamaktan fark denklemleri
10. Hafta  Asimptotik köşegen sistemler
11. Hafta  Yüksek basamaktan fark denklemleri
12. Hafta  Lineer olmayan fark denklemleri
13. Hafta  Salınımlılık Teorisi: Üç terimli fark denklemleri
14. Hafta  Lineer olmayan fark denklemleri
15. Hafta  Self-Adjoint ikinci basamaktan denklemler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Bereketoğlu H., Fark Denklemleri. -Saber N.E., An Introduction to Difference Equations. -Peterson A.C., Kelley W.G, Difference Equations.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
6
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
2
5
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X