GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ/8320012
Dersin Adı: YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 15
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm öğretim üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  matematik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fefmatematik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
Tez çalışması ile ilgili son gelişmelere ulaşır.
Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflar ve değerlendirir.
Bilimsel etiği kavrar.
Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2. Hafta  Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3. Hafta  Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
5. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
6. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
7. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
8. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
9. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
10. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
11. Hafta  Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
12. Hafta  Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunumu.
13. Hafta  Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunumu.
14. Hafta  Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunumu.
15. Hafta  Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunumu.
16. Hafta  Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunumu.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlgili kitap ve makaleler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
8
112
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
7
49
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
10
140
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
365
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
15
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X