GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DRAC-DELTA TİPİNDE ÇEKİRDEĞİ OLAN İNTEGRAL OPERATÖRLERİN YAKLAŞIM ÖZELLİKLERİ/6481305
Dersin Adı: DRAC-DELTA TİPİNDE ÇEKİRDEĞİ OLAN İNTEGRAL OPERATÖRLERİN YAKLAŞIM ÖZELLİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Uygulamalı Matematik ve Analiz'in arakesitinde yer alan yaklaşımlar teorisi hakkında genel bilgileri vermek
Yaklaşımlar teorisinde çalışan yapacak bilim insanları için alt yapıyı oluşturmak
Fiziksel uygulamalara sahip olan Dirac-delta çekirdekli operatörlerin yaklaşım özelliklerini elde etmek
Dirac-delta çekirdekli integral operatörlerin Lp uzayındaki ve bazı karakteristik noktalardaki yaklaşım özellikleri hakkında temel bilgiler vermek
Dirac-delta çekirdekli konvolüsyon tipli integral operatörlerin yaklaşım özellikleri hakkında temel bilgiler vermek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dirac-delta fonksiyonunu hakkında tarihsel bilgi ve bazı örnekler
2. Hafta  Bazı bilinen Dirac-delta tipli fonksiyonlar
3. Hafta  Fejer operatörü ve yaklaşım özellikleri
4. Hafta  Periyodik fonksiyonlar için Korovkin teoremleri
5. Hafta  Genelleştirilmiş Fejer operatörünün yaklaşım özellikleri
6. Hafta  Dirichlet integrali, Dirichlet çekirdeği ve bazı özellikleri
7. Hafta  Dirichlet integrali, Dirichlet çekirdeği ve bazı özellikleri
8. Hafta  Lp uzayında süreklilik modülü ve özellikleri
9. Hafta  Lp uzayında karakteristik noktalar ve özellikleri
10. Hafta  Dirac-delta çekirdekli konvolüsyon tipli integral operatörlerin yaklaşım özellikleri
11. Hafta  Dirac-delta çekirdekli integral operatörlerin Lp uzayındaki yaklaşım özellikleri
12. Hafta  Dirac-delta çekirdekli integral operatörlerin süreklilik ve diferensiyelenme noktalarındaki yaklaşım özellikleri
13. Hafta  Dirac-delta çekirdekli integral operatörlerin Lebesgue noktalarındaki yaklaşım özellikleri
14. Hafta  Dirac-delta çekirdekli integral operatörlerin Lp normuna göre yaklaşım özellikleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
6
3
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Ogün DOĞRU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/ogun.dogru)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ogun.dogru@gazi.edu.tr , ogun.dogru@gmail.com)