GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DİF.DENK.SAYISAL ÇÖZÜMLERİ: SONLU FARKLAR/6341305
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DİF.DENK.SAYISAL ÇÖZÜMLERİ: SONLU FARKLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Fatma AYAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fayaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fayaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Başlangıç ve Sınır değer problemlerin analitik çözümleri olmasa bile çözümlerinin nasıl bulunacağının öğrenilmesi
Bilgisayarların matematik mühendislik ve daha bir çok alanda etkin bir biçimde kullanılışını vurgular.
Matematiğin, analiz cebir gibi diğer branşlarıyla ders içeriklerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
Bilgisayarda program yapma ve algoritma hazırlama konularında öğrenci bilgilendirilir.
Matematiksel modeller ve diferensiyel denklemler arasındaki ilişkilerin vurgulanmasını sağlamak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Adi ve Kısmi Türevli Diferensiyel Denklemler
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve Sonlu Fark Formülleri:Eliptik denklemler için tanımlanmış işlemler
2. Hafta  Parabolik ve Hiperbolik denklemler için tanımlanmış işlemler
3. Hafta  Türevlere sonlu fark yaklaşımı
4. Hafta  Çok Değişkenli Fonksiyonlar için notasyonlar
5. Hafta  Parabolik Denklemler: Sonlu Farklar metodu, Yakınsaklık ve kararlılık
6. Hafta  Boyutsuzlaştırma
7. Hafta  Isı denklemi için Açık Sonlu farklar yöntemi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Crank-Nicholson Kapalı Metot
10. Hafta  Gauss Eliminasyon metodu ile kapalı formdaki denklemlerin çözümleri
11. Hafta  Eliminasyon metodunun kararlılığı
12. Hafta  Ortalama Ağırlıklı yaklaşım
13. Hafta  Türevli sınır şartları
14. Hafta  Karşılaştırmalı Tablolarla birlikte Çalışılmış örnekler
15. Hafta  Local kesme hatası
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Numerical Solution of Partial Differential Equations: Finite Difference Methods, G.D. Smith, Clarendon Press-Oxford, Third edition
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
12
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
15
15
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X