GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LİNEER POZİTİF OPERA. DİZ.YAKLAŞIM ÖZEL. II/6311305
Dersin Adı: LİNEER POZİTİF OPERA. DİZ.YAKLAŞIM ÖZEL. II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yaklaşımlar teorisinde araştırma yapabilme yeteneğinin kazanılması
Lineer pozif operatorler Korovkin tip yaklaşımı öğrenir
ağırlıklı yaklaşım teoremlerini öğrenir ve uygular
lineer pozitif operatörlerin ortogonal polinomları içeren genelleştirmelerinin yaklaşım özelliklerini öğrenir
Bögel sürekli fonksiyonlar uzayında GBS operatörleri ile yaklaşım özelliklerini öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sınırsız kümeler üzerinde tanımlı sürekli fonksiyonların ağırlıklı uzayındaki lineer pozitif operatorler dizisi için Korovkin tipi teoremler
2. Hafta  Lp ve ağırlıklı Lp uzaylarında tanımlı lineer pozitif operatör dizileri için korovkin tip teoremler
3. Hafta  Durrmeyer tip operatorler,Szasz-Beta tip, Phillips operatorleri ve karma toplamsal integral operatörler ile yaklaşım
4. Hafta  yaklaşım derecesi ve hata oranlarının bulunması
5. Hafta  Lineer pozitif operatörlerin King tipi genelleştirmeleri
6. Hafta  Jain tip genelleştirmeler
7. Hafta  Uygulamalar problem çözümleri
8. Hafta  Appell polinomlarını içeren Szasz operatörleri ile yaklaşım
9. Hafta  Charlier polinomlarını içeren operatörlerle yaklaşım
10. Hafta  Sheffer ve Brenke polinomlarını içeren Szasz operatörlerle yaklaşım
11. Hafta  Çok değişkenli sürekli fonksiyonlar sınıfında yaklaşım koşulları,yaklaşım derecesi ve uygulamalar
12. Hafta  iki değişkenli operatörlerin Genellştirilmiş Boolean Toplamı (GBS) operatörleri
13. Hafta  GBS operatörleri karma süreklilik modülü cinsinden yaklaşım derecesi
14. Hafta  Problem çözümleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
14
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
22
22
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. NURHAYAT İSPİR 2. Prof. Dr. H. Gül İNCE İLARSLAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/nispir www.websitem.gazi.edu.tr/ince)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nispir@gazi.edu.tr ince@gazi.edu.tr )