GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LİNEER EŞİTSİZLİK SİSTEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ/5131305
Dersin Adı: LİNEER EŞİTSİZLİK SİSTEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Baki KARLIĞA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~karliaga/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  karliaga@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Lineer Eşitsizlik Sistemleri ve Bunların Geometrik Karşılıkları Arasındaki Bağıntıları Ortaya Çıkarmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Lineer Cebir, Analitik Geometri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Lineer Cebir ve Analitik Geometrideki kavramları hatırlatılması
2. Hafta  Düzlemde Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Tanıtılması
3. Hafta  Düzlemde Bir Lineer Eşitsizlik Sisteminin Çözülmsi.
4. Hafta  Uzayda Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Tanıtılması.
5. Hafta  Uzayda Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Çözülmesi.
6. Hafta  Düzlemde Bir Nokta Sisteminin Konvekslik Bölgesinin tanıtılması.
7. Hafta  Bir Nokta Sisteminin Konvekslik Bölgesinin Bulunması.
8. Hafta  Düzlemde Konveks Çok Yüzlü Koninin Tanıtılması .
9. Hafta  Düzlemde Konveks Çok Yüzlü Koniye Karşılık Gelen Eşitsizlik Sisteminin Bulunması.
10. Hafta  Uzayda Konveks Çok Yüzlü Koninin Tanıtılması.
11. Hafta  Uzayda Konveks Çok Yüzlü Koniye Karşılık Gelen Eşitsizlik Sisteminin Bulunması.
12. Hafta   Düzlemde Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Geçerlilik Bölgesini Bulmak
13. Hafta   Uzayda Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Geçerlilik Bölgesini Bulmak.
14. Hafta  N-Boyutlu Öklid Uzayında Lineer Eşitsizlik Sistemlerini Tanıtılması.
15. Hafta  N-Boyutlu Öklid Uzayında Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Çözülmesi.
16. Hafta   Bilinmeyen Sayısını Azaltarak Lineer Eşitsizlik Sistemlerinin Çözülmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lineer eşitsizlik Sistemleri ve Çözümleri , Ders Notları,Prof.Dr.Baki KARLIĞA,Gazi Üniversitesi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
6
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
2
5
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X