GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POLİMERİK MALZEMELERİN KARAKTERİZASYONU II/5781304
Dersin Adı: POLİMERİK MALZEMELERİN KARAKTERİZASYONU II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Halil İbrahim ÜNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~hiunal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   hiunal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Spektroskopik karakterizasyon, ultraviyole spektroskopisi ve polimerik malzemelere uygulanması, ATR-Fourier transform infrared spektroskopisi ve polim








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Polimerik Malzemelerin Spektroskopik karakterizasyonu UV ve polimerik malzemelere uygulanması,
2. Hafta  ATR-Fourier transform infrared spektroskopisi ve polimerik malzemelere uygulanması
3. Hafta  1H ve 13C-NMR spektroskopisi ve polimerik malzemelere uygulanması,
4. Hafta  Raman spektroskopisi ve polimerik malzemelere uygulanması
5. Hafta  Kimyasal analizler için elektron spektroskopisi (ESCA, XPS) ve polimerik malzemelere uygulanması
6. Hafta  Elektron spin Rezonansın polimerik malzemelere uygulanması (ESR)
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  X-ışınları kırınımının polimerik malzemelerin karakterizasyonunda kullanılması
9. Hafta  Polimerik malzemelerin kristallenebilirliği, Polimerik malzemelerin mekanik karakterizasyonu
10. Hafta  Polimerik malzemelerin morfolojik karakterizasyonu: Işık mikroskopisi, taramalı elektron mikroskopisi (SEM), geçirgenlik elektron mikroskopisi (TE
11. Hafta  Polimerik malzemelerin morfolojik karakterizasyonu: Işık mikroskopisi, taramalı elektron mikroskopisi (SEM), geçirgenlik elektron mikroskopisi (TE
12. Hafta  atom güç mikroskopisi (AFM) ve Değme Açısı ölçümleri.
13. Hafta  atom güç mikroskopisi (AFM) ve Değme Açısı ölçümleri.
14. Hafta  Ödevlerin anlatılması ve cihaz başında uygulamalar
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Polymer characterization, B.J. Hunt, M.I. James, Blackie academic, NY, 1993 2. Polymer spectroscopy, A.H. Fawcett, John Wiley, NY; 1997 3. ADVANCES IN NANOCOMPOSITES: SYNTHESIS, CHARACTERIZATION AND INDUSTRIAL APPLICATIONS. Edited by Boreddy S. R. Reddy 2011 4. Characterization of Polymers, T.R. Crampton, 2011. 5. Polymer Analysis, Barbara Stuart, J. Wiley, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
2
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX