GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SENTETİK MEMBRANLAR/5681304
Dersin Adı: SENTETİK MEMBRANLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  SENTETİK MEMBRA
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gülsen ASMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gulsena
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulsena@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Polimerlerden hazırlanan sentetik membranlar temel alarak, membran hazırlama yöntemleri, karakterizasyonu ve ayırma prosesleri, uygulama alanları ve
Sentetik membranların tanımı, sınıflandırılması, hazırlanış yöntemleri, karakterizasyonu. Membranlardan aktarım ve fizikokimyası. Membranla ayırma pro
Öğrenciler sentetik membranlar kullanarak, kimya, ilaç ve endüstriyel alanda yapabilecekleri işlemlerin temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilg






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  POLİMER KİMYASI, FİZİKOKİMYA
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sentetik membranların tanımı ve sınıflandırılması
2. Hafta  Membranların hazırlanış yöntemleri
3. Hafta  Membranların karakterizasyonu
4. Hafta  Membranlarda aktarım ve fizikokimyası
5. Hafta  Membran ayırma prosesleri, diyaliz, elektrodiyaliz
6. Hafta  Mikrofiltrasyon, Ultrafiltrasyon
7. Hafta  Ters osmos, Pervaporasyon
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Membran ayırma işlemlerinin uygulamaları
10. Hafta  Gaz karışımlarının ayrılması, organik sıvılar
11. Hafta   Sulu çözeltiler
12. Hafta  Hemodiyaliz
13. Hafta  Biomedikal uygulamalar
14. Hafta  Kontrollü salım
15. Hafta  Ödevlerin Sunumu
16. Hafta  Ödevlerin Sunumu
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Mulder, M. “Basic Principles of Membrane Technology”, 1991, Netherlands. 2. Bungay, P.M.; Lonsdale, H.K.; Pinho, M.N. “Synthetic Membranes: Science, Engineering and Applications”, 1983, USA. 1. Mulder, M. “Basic Principles of Membrane Technology”, 1991, Netherlands. 2. Bungay, P.M.; Lonsdale, H.K.; Pinho, M.N. “Synthetic Membranes: Science, Engineering and Applications”, 1983, USA. GÜLSEN ASMAN, Sentetik Membranlar, palme yayıncılık, 2015
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  ANLATIM
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
4
20
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX