GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ İNORGANİK KİMYA II/5661304
Dersin Adı: İLERİ İNORGANİK KİMYA II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ümmühan Özdemir Özmen, Doç.Dr.Ayla Balaban Gündüzalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/web/ummuhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ummuhan@gazi.edu.tr, balaban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci biyoloji ve inorganik kimya arasındaki ilişkiyi anlayacak.
Öğrenci temel inorganik kimya vurgulamasıyla doğal sistemlerde hayati önem taşıyan metallerin özelliklerini öğrenecek.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Biyolojik Sistemlerde Metaller
2. Hafta  Biyolojik Sistemlerdeki Metal kompleksleri
3. Hafta  Biyolojik Sistemlerdeki Metallerin Geometrisi ve Elektronik Yapıları
4. Hafta  Demir içeren Oksijen Taşıyıcılar ve Sentetik Modelleri
5. Hafta  Kobalt ve demir içeren Model Bileşikler
6. Hafta  Miyoglobin, Hemoglobin ve Model Bileşiklerin CO ile bağlanması
7. Hafta  Tıpta-Kullanılan Metaller ve Metallodruglar (metalli ilaçlar)
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Metal komplekslerinin Teşhis amaçlı kullanımı
10. Hafta  Platin içeren Antikanser ilaçları
11. Hafta  Vanadyum içeren diyabet ilaçlar
12. Hafta  Tanıda kullanılan mangan bileşikleri
13. Hafta  Bakır ve Altın içeren metalloterapik bileşikler
14. Hafta  Ametaller içeren ilaçlar (Se ve Sb bileşikleri)
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Roat-Malone, Rosette M.Bioinorganic chemistry : a short course, John Wiley & Sons, (2002) 2-Marcel Gielen,Edward R.T. Tiekink,, Metallotherappeutic Drugs and metal-based Diagnostic agent the use of metals in medicine, , John Wiley & Sons,(2005) 3- Stephen j. Lippard, Jeremy m. Berg, Principles of Bioinorganic chemistry, University Science Boks, California,(1994)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
6
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX