GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER/5581304
Dersin Adı: ORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yılmaz YILDIRIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/yildirir/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yildirir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bileşiklerin yapı analizlerinde kullanılan spektroskopik tekniklerin(UV, IR, H NMR, C NMR, MS) teorilerini bilebilmek
Bir bileşiğe ait bir IR spektrumunu yorumlayabilmek ve o bileşik için bir yapı önerebilmek
Bir bileşiğe ait bir MS spektrumunu yorumlayabilmek ve o bileşik için bir yapı önerebilmek
Bir bileşiğe ait bir H NMR spektrumunu yorumlayabilmek ve o bileşik için bir yapı önerebilmek
Bir bileşiğe ait bir C NMR spektrumunu yorumlayabilmek ve o bileşik için bir yapı önerebilmek
Bilinmeyen bir bileşiğe ait IR, MS, H NMR, C NMR spektrumlarını birlikte yorumlayabilmek ve o bileşik için bir yapı önerebilmek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Spektroskopiye giriş
2. Hafta  Ultraviyole spektroskopisi
3. Hafta  İnfrared Spektroskopisi
4. Hafta  İnfrared Spektroskopisi
5. Hafta  Kütle Spektrometrisi
6. Hafta  Kütle Spektrometrisi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  1H NMR Spektroskopisi
9. Hafta  1H NMR Spektroskopisi
10. Hafta  1H NMR Spektroskopisi
11. Hafta  1H NMR Spektroskopisi
12. Hafta  1H NMR Spektroskopisi
13. Hafta  13C NMR Spektroskopisi
14. Hafta  13C NMR Spektroskopisi ve 2D NMR Spektrumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erdik, E. (1993). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Ankara: Gazi Büro Kitapevi. Cooper, J. C. (1980). Spectroscopic Tecniques for Organic Chemistry,Wiley-Int.Pub. Silverstein, R., M., and Webster F. X., (2005), Spectrometric Indentification of Organic Compound, John Wiley and Soons, Inc. Field L., D., Sternhell s., Kalman J. R., (2003), Organic Structures from Spectra,John Wiley and Soons, Inc. Yıldırır Y. (Editör) (2012), Organik Kimya-Yaşamın Kalbi, Bilim Yayınevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
6
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX