GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STEREOKİMYA II/5531304
Dersin Adı: STEREOKİMYA II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Beytiye ÖZGÜN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/beytiye
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  beytiye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Stereokimyasal açıdan organik molekül etkinliğine ve organik kimyaya bir bütün içinde bakabilmek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Radikalik ve nükleofilik yer değiştirme tepkimelerinin stereokimyası
2. Hafta  Rasemleşme, konfigürasyonun korunması, konfigürasyon değişmesi
3. Hafta  Ayrılma tepkimelerinin stereokimyası
4. Hafta  Stereoözgü ve stereoseçimli anti-ayrılmalar, Stereoözgü syn-ayrılmalar, stereoseçimli olmayan ayrılmalar
5. Hafta  Katılma tepkimelerinin stereokimyası
6. Hafta  Anti- ve syn- katılmalarda stereokimyasal değişimler
7. Hafta  Stereofarklılaştırma tepkimeleri (Asimetrik sentezler), Molekülün kiralleştirilmesi, prostereoizomerlik, enantiyofarklılaştırma tepkimeleri, mutlak as
8. Hafta  Stereofarklılaştırma tepkimeleri (Asimetrik sentezler), Molekülün kiralleştirilmesi, prostereoizomerlik, enantiyofarklılaştırma tepkimeleri, mutlak as
9. Hafta  Stereofarklılaştırma tepkimeleri (Asimetrik sentezler), Molekülün kiralleştirilmesi, prostereoizomerlik, enantiyofarklılaştırma tepkimeleri, mutlak as
10. Hafta  Stereofarklılaştırma tepkimeleri (Asimetrik sentezler), Molekülün kiralleştirilmesi, prostereoizomerlik, enantiyofarklılaştırma tepkimeleri, mutlak as
11. Hafta  Stereofarklılaştırma tepkimeleri (Asimetrik sentezler), Molekülün kiralleştirilmesi, prostereoizomerlik, enantiyofarklılaştırma tepkimeleri, mutlak as
12. Hafta  Makromoleküler Stereokimya
13. Hafta  Moleküler çevrilmelerin stereokimyası
14. Hafta  Perisiklik tepkimelerin stereokimyası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ernest L. Eliel, Samuel H. Wilen (1994), Stereochemistry of Organic Compounds, John Wiley and Sons, Inc., New York. Ernest L.Eliel,Samuel H.Wilen,Mic
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
6
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX