GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VOLTAMETRİK ANAL. MET./5461304
Dersin Adı: VOLTAMETRİK ANAL. MET.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Halit ARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/halit
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halit@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel elektrokimyasal bilgileri öğrenmek. Bunların geçerli olduğu analiz tekniklerini öğrenmek. Elde edilecek olan verileri değerlendirecek bilgileri








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Elektroanalitik Metotlara Giriş.
2. Hafta  Voltametrik Metotlara Giriş.
3. Hafta  Voltametrik Metotlara Giriş., Doğrusal taramalı voltametri.
4. Hafta  Dönüşümlü Voltametri
5. Hafta  Dönüşümlü Voltametride transfer olan elektron sayısı, tersinirlik vb. kinetik parametrelerin belirlenmesi.
6. Hafta  Dönüşümlü voltametride Adsorpsiyon
7. Hafta  Voltametrik sıyırma yöntemleri
8. Hafta  Polarografi
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Polarografi tekniğindeki gelişmeler
11. Hafta  Amperometri ve titrimetrik uygulamaları
12. Hafta  Kronoamperometri, Kronokulometri, Biamperometri ve Bipotansiyometri
13. Hafta  Voltametrik Tekniklerin uygulamaları
14. Hafta  Voltametrik Tekniklerin uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Allen J Bard, Larry Faulkner, (2001). Electrochemical methods Fundamentals and applications. New York: John Wileys and Sons, Inc. 2.Skoog-Holler-Nieman. (1998) Priciples of Instru-mantal Analysis, Fifth Edition, Çeviri Editöleri: Prof.Dr. Esma KILIÇ, Prof.Dr. Fitnat KÖSEOĞLU, Prof.Dr. Hamza YILMAZ Ensntrümantal Analiz, Ankara: Bilim Yayıncılık. 3.Analytical Electrochemistry, Joseph WANG, 3. Edition, New York: John Wiley & Sons. Inc. 4.Voltametrik Analiz Cihazlarının kullanım kitapçıkları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX