GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LİNEER MODELLER/5051303
Dersin Adı: LİNEER MODELLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci,karesel formlar ve dağılımlarını öğrenir, tam ranklı modellerde tahmini öğrenir, eksik ranklı modellerde tahmini öğrenir, eksik ranklı modelle

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  vektör uzayı, alt vektör uzayları, bağımsız alt vektör uzayları.
2. Hafta  vektör uzayı, alt vektör uzayları, bağımsız alt vektör uzayları.
3. Hafta  Çok değişkenli normal dağılım ve koşullu beklenen değer.
4. Hafta  Tam ranklı modellerdeki hipotez türleri.
5. Hafta  Çok değişkenli normal dağılım için olabilirlik fonksiyonu ve en çok olbilirlik tahmin edicileri.
6. Hafta  Tam ranklı modellerdeki ilgili hipotezler için en çok olabilirlik oran test istatistikleri ve bunların dağılımlarının elde edilmesi.
7. Hafta  Tam ranklı modellerdeki ilgili hipotezler için en çok olabilirlik oran test istatistikleri ve bunların dağılımlarının elde edilmesi.
8. Hafta  Tam ranklı modellerdeki ilgili hipotezler için en çok olabilirlik oran test istatistikleri ve bunların dağılımlarının elde edilmesi.
9. Hafta  Tam ranklı modellerdeki ilgili hipotezler için en çok olabilirlik oran test istatistikleri ve bunların dağılımlarının elde edilmesi.
10. Hafta  Tam ranklı modellerdeki ilgili hipotezler için en çok olabilirlik oran test istatistikleri ve bunların dağılımlarının elde edilmesi.
11. Hafta  Ara sınav
12. Hafta  Merkezi olmaya Ki-Kare ve Merkezi olmayan F fağılımları.
13. Hafta  Eksik Ranklı Modellerde X'X matrisinin koşullu tersi ve tahmin edilebilir Fonksiyonlar
14. Hafta  Tahmin edilebilir fonksiyonların en çok olabilirlik tahmin edicileri
15. Hafta  Eksik Ranklı Modellerde Hipotez Testi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
2. İstatistik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.X
3
3. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.X
4
4. İstatistik alanında edindiği yüksek lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri güncel problemlere uygular ve aktarır.X
5
5. Bilimsel bir araştırma probleminin tanımlanmasından, raporlanmasına kadar ki tüm süreci gerçekleştirerek, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.X
6
6. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7
7. Disiplinler arası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme becerisine sahiptir.X
8
8. İstatistik literatürünü takip edebilecek bir yabancı dile sahiptir.X
9
9. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.X
10
10. İstatistik alanında edindiği bilgileri mesleki anlamda uygularken, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Dr. Ufuk EKİZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ufukekiz@gazi.edu.tr)