GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLAM İSTATİSTİKSEL SONUÇ ÇIKARIMI/5141303
Dersin Adı: SAĞLAM İSTATİSTİKSEL SONUÇ ÇIKARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Necla GÜNDÜZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr~ngunduz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ngunduz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sağlam istatistiklere olan ihtiyacın farkına varılması ve bu istatistikleri kullanabilme yeteneğinin kazanılması.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İstatistiğe sağlamlık bakımından karşılaştırmalı yaklaşımlar
2. Hafta  Verideki değişmelere karşın tahmin edicilerin davranışlarının örnek üzerinde incelenmesi
3. Hafta  Doğrusal regresyon katsayıları ile korelasyon katsayılarına ilişkin sağlamlık irdelemeleri
4. Hafta  Konum parametresini modellemeye yönelik fikirler
5. Hafta  Konum parametresi için M-tahmin edicileri ve dağılım özellikleri
6. Hafta  L-tahmin edicileri, ağırlıklandırma fonksiyonu
7. Hafta  Yayılıma ilişkin tahmin ediciler
8. Hafta  Ölçek parametresi için M-tahmin edicileri
9. Hafta  M-tahmin edicilere ilişkin uygulamalar, sağlam güven aralıkları ve hipotez testleri uygulamaları
10. Hafta  Sağlamlık özelliğinin ölçülmesi
11. Hafta  Arasınav
12. Hafta  Tahmin ediciye ilişkin etki fonksiyonu ve uygulamaları, Tahmin ediciye ilişkin kırılma noktası ve uygulamaları
13. Hafta  Maksimum asimptotik sapma
14. Hafta  Dağılım fonksiyonu cinsinden oluşturulan tahmin ediciler
15. Hafta  M-tahmin edicilere ilişkin etki fonksiyonu
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Huber, P. J., 1981. "Robust statistics" Wiley, Newyork Maronna, R. A., Martin, R. D., Yohai, V. J., 2006. "Robust statistics: Theory and Methods
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  ----
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
2. İstatistik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.X
3
3. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.X
4
4. İstatistik alanında edindiği yüksek lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri güncel problemlere uygular ve aktarır.X
5
5. Bilimsel bir araştırma probleminin tanımlanmasından, raporlanmasına kadar ki tüm süreci gerçekleştirerek, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.X
6
6. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
7. Disiplinler arası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme becerisine sahiptir.X
8
8. İstatistik literatürünü takip edebilecek bir yabancı dile sahiptir.X
9
9. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.X
10
10. İstatistik alanında edindiği bilgileri mesleki anlamda uygularken, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.X