GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESEARCH METHODS AND PUBLICATION ETHICS/2990025
Dersin Adı: RESEARCH METHODS AND PUBLICATION ETHICS
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasin BOYLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yasin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yasin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu derste bilimin tanımı yapılarak bilimin temel işlevleri, özellikleri, kaynakları ele alınmaktadır.
Ders kapsamında araştırma tasarımı konusunda bilgi verilmekte, araştırma ögelerinin neler olduğu açıklanmaktadır.
Ölçmenin tanımı, ölçme düzeyleri üzerinde durulmakta ve değişkenleri ölçme düzeylerinin niçin önemli öğrenilir.
Kaynakça hazırlama, etik ihlaller ve intihal konuları hakkında bilgi sahibi olunur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar
2. Hafta  Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma
3. Hafta  Nedensellik
4. Hafta  Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme
5. Hafta  Ölçme
6. Hafta  Deneysel Yöntem ve Betimleme Yöntemi
7. Hafta  İçerik Analizi, Alan Araştırması ve Örneklem Seçme Mantığı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Parametrik Testler
10. Hafta  Parametrik Olmayan Testler
11. Hafta  Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi
12. Hafta  Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal
13. Hafta  Kaynak Göstermede Kullanılan Yaklaşımlar
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and QuantitativeApproaches. 6th ed. Boston, MA: Pearson Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309. Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
70
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
5
50
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar.X
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.X
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.X
10
Turizm işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur.X
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.X
12
Turizm işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur.X
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
16
Turizm işletmeleriyle ilgili markalaşma bilgisine sahip olur.X
17
Uluslararası otel işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve otel işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.X
18
Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.X
19
Turizmde elektronik ticaret uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.X
20
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek içecek işletmeleri için çeşitli menüler geliştirir.X