GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CULTURAL HERITAGE TOURISM/1990024
Dersin Adı: CULTURAL HERITAGE TOURISM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Yalçın ARSLANTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/arslanturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arslanturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler kültür ile turizm arasındaki ilişki ile kültürel turizmin kavramları ile teorileri arasındaki ilişkileri anlayabilir.
Öğrenciler bilginin uygulanması, verilerin toplanması, bilginin sentezlenmesi ve araştırma bulgularının sunabilir.
Öğrenciler bağımsız çalışma, sunum yapma rapor hazırlama, belirli bir konuyla ilgili fikir sunma ve tartışma yetisi gösterir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders Programın tanıtımı
2. Hafta  Temel kavramlar, kültürel miras teorik ve ampirik anlamı I
3. Hafta  Temel kavramlar, kültürel miras I teorik ve ampirik anlamı II
4. Hafta  Farklı yerlerde mirasın kültürel boyutları
5. Hafta  Çapraz kültürel turizm-konak iletişim
6. Hafta  UNESCO tarafından tanınan dünya mirası listesi
7. Hafta  Kültürel miras turizmi yönetimi
8. Hafta  Kültürel miras turizmini pazarlama
9. Hafta  Sürdürülebilirlik sorunları
10. Hafta  Öğrenci sunumları
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Timothy, J.D. (2011). Cultural Heritage and Tourism, Channel View Publications : Canada McKercher, B. and Cross, D. H. (2002), Cultural tourism: the partnership between tourism and cultural heritage management, New York, The Haworth Hospitality Press Peterson, K. (1994), “The heritage resource as seen by the tourist: The heritage connection”. In (ed.) van Harssel, J. Tourism: an Exploration, Third Edition. Englewood Cliffs, NJ, Prentice Hall. Walle, A.H. (1998). Cultural Tourism: A Strategic Focus. Colorado: Westview Press Gunn, C. A. (1994). Tourism Planning: Basics, Concepts, Cases (3rd ed.). Washington, DC: Taylor & Francis. Sigala, M., & Leslie, D. (2005). International Cultural Tourism Management: Implications and Cases. Oxford, U.K.: Butterworth Heinemann.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
75
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
25
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
7
28
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar.X
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.X
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.X
10
Turizm işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur.X
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.X
12
Turizm işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur.X
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
16
Turizm işletmeleriyle ilgili markalaşma bilgisine sahip olur.X
17
Uluslararası otel işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve otel işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.X
18
Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.X
19
Turizmde elektronik ticaret uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.X
20
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek içecek işletmeleri için çeşitli menüler geliştirir.X