GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GASTRONOMİDE ÜRÜN GELİŞTİRME/1950010
Dersin Adı: GASTRONOMİDE ÜRÜN GELİŞTİRME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Fügen Durlu Özkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/fugen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fugen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ürün geliştirmede amaç belirleyebilir,
Amaç doğrultusunda kullanılacak hammaddeleri tespit edebilir,
Ürün geliştirmede izleyeceği yolları bilir,
Yiyecek içecek sektöründe yeni ürün geliştirebilir
Geliştirilen ürünün duyusal değerlendirmesini ve tüketici tercih analizini yapabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gastronomide özgünlüğün önemi, spesiyal ürünler, gereklilikler,
2. Hafta  Spesiyallerin elde edilebilmesi amacıyla yapılacak çalışmalar, kalite karakteristikleri
3. Hafta  Duyusal değerlendirme, tanımlar, önemi, gastronomide kullanım amaçları,
4. Hafta  Duyusal değerlendirmede kullanılan skalalar, lezzet profili diyagramlarının oluşturulması
5. Hafta  Doku profili analizi, duyusal testlerin tüketici tercih çalışmalarında kullanılması.
6. Hafta  Yiyecek içecek işletmelerinde ürün geliştirme programına örnekler.
7. Hafta  Doku profili ve duyusal testlere örnekler
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
10. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
11. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
12. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
13. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
14. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
15. Hafta  Geliştirilen ve duyusal analiz testleri yapılan örneklerin tüketici tercih analizi.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  *Yonca Karagül Yüceer, 2013. Gıdalarda duyusal analiz. Her Yönüyle Gıda, Durlu-Özkaya, Coşansu ve Ayhan eds. Sidas Medya Ltd.Ştd. *Prof.Dr.Tomris Altuğ, Yard.Doç.Dr.Yeşim Elmacı. Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Meta Basım Matbaacılık, 2005. *Prof. Dr. A. Bayrak Gıda Aromaları, 2009. *Alanla ilgili makaleler, tezler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
60
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
8
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki ve yakın disiplinlerdeki (Turizm, Sosyoloji, Psikoloji, Antropoloji, İşletme, Gıda, Beslenme vb.) kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.X
2
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına özgü ve genel araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.X
3
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yeni ürün geliştirme süreci hakkında ve geliştirilen ürünlerin marka tescili ve pazarlanması konusunda bilgi sahibidir.X
4
Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.X
5
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir.X
6
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki ve yakın disiplinlerdeki (Turizm, Sosyoloji, Psikoloji, Antropoloji, İşletme, Gıda, Beslenme, İstatistik vb.) bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir.X
7
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki ve yakın disiplinlerdeki (Turizm, Sosyoloji, Psikoloji, Antropoloji, İşletme, Gıda, Beslenme vb.) bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez ederek eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, farklı alanlardan bilgileri birleştiri, sorunları çözer.X
8
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.X
9
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir.X
10
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir.X
11
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar.X
12
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir.X
13
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır.X
14
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur.X
15
Öz eleştiri yapabilir, kendini ve zamanı yönetir.X
16
Ekip ve proje üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve proje yönetir, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir, performanslarını adil biçimde değerlendirir ve performansı arttırıcı yeni yöntemler geliştirir.X
17
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir, akademik danışmanı nezaretinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları yürütür.X
18
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.X
19
Bireylerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar, farklı kültürleri tanır, ayırt eder ve bu kültürlerle iletişim kurar.X
20
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur, işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır, temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.X