GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İDİL-URAL VE SİBİRYA TARİHİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR II/2940013
Dersin Adı: İDİL-URAL VE SİBİRYA TARİHİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Alper Alp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/alperalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  alperalp@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler tarihi süreçte bölgede hâkim olmuş Türk devletleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rus İşgali sonrasında İdil-Ural bölgesinin siyasi ve sosyal tarihine dair incelemeler
2. Hafta  Rus İşgali sonrasında İdil-Ural bölgesinin siyasi ve sosyal tarihine dair incelemeler
3. Hafta  Başkurt Topraklarında Rus hakimiyetinin sonuçlarına dair incelemeler
4. Hafta  Başkurt Topraklarında Rus hakimiyetinin sonuçlarına dair incelemeler
5. Hafta  Sibirya’da Rus hâkimiyetinin başlangıç devrine dair incelemeler
6. Hafta  Sibirya’da Rus hâkimiyeti devrine dair incelemeler
7. Hafta  İdil-Ural ve Sibirya’nın Rus yerleşimine açılması süreci
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Rusya’nın bölgede uyguladığı Hıristiyanlaştırma siyasetine dair incelemeler
10. Hafta  İdil-Ural ve Sibirya Türklerinin modernleşme sürecine dair incelemeler
11. Hafta  İdil-Ural ve Sibirya Türklerinin modernleşme sürecine dair incelemeler
12. Hafta  İdil-Ural ve Sibirya’da Türkçe basın
13. Hafta  1905-1917 tarihleri arasındaki İdil-Ural ve Sibirya’da Türk kavimlerinin siyasi çalışmaları
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nadir Devlet, Rusya Türkleri’nin Milli Mücadele Tarihi Abdullah Battal Taymas, Kazan Türkleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
Genel Türk Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X