GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ASYA NIN TARİHİ COĞRAFYASI/1940014
Dersin Adı: ASYA NIN TARİHİ COĞRAFYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.İlhami DURMUŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ilhami
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ilhami@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Büyük Medeniyetlere ev sahipliği yapan Asya’nın tarihi coğrafyası, bu muazzam coğrafyada ortaya çıkan Çin, Hint, Türk ve Pars kültürü ve bu kültürler








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Asya’nın Tarihi Coğrafyasına Giriş
2. Hafta  Çin’in Tarihi Coğrafyası ve Çin Uygarlığına Giriş
3. Hafta  Çin’in Yazı tarihi ve Çin Uygarlığının Simgeleri
4. Hafta  Çin Medeniyetinin Beşiği Sarı Nehir Vadisi ve Çin’in Medeniyet Coğrafyaları
5. Hafta  Orta Asya’nın (Türkistan’ın) Tarihi Coğrafyası ve Türkler
6. Hafta  Tarihte Orta Asya’da kurulan İlk Türk Devleri ve Türk Medeniyet Tarihi
7. Hafta  Hindistan’ın Tarihi Coğrafyası ve Hint Uygarlığına Giriş, Hint Uygarlığının kurulduğu bölgenin coğrafi özellikleri
8. Hafta  Hint Uygarlığının Beşiği İndus ve Ganj Vadileri ve Bu vadilerde kurulan medeniyetler (Sint ve Harappa Uygarlığı ve KAST Teşkilatı)
9. Hafta  Tarihte Hindistan’da kurulan Türk Devletleri ve Medeniyetler
10. Hafta  İran’ın Tarihi Coğrafyasına Giriş
11. Hafta  En eski İran Uygarlığı ve Aryalar, Medler ve Persler dönemi İran Uygarlığı,
12. Hafta  Tarihte İran’da ortaya çıkan dinler, medeniyetler ve milletler
13. Hafta  Tarihi süreç içinde İran-Turan İlişkileri
14. Hafta  Batı Asya ve Mezopotamya Uygarlıkları: Sümerler, Akadlar, Elamlar, Babiller ve Asurlar
15. Hafta  Soru-Cevaplar ve Değerlendirmeler.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
Genel Türk Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X