GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİSTAN TARİHİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR I/1940012
Dersin Adı: TÜRKİSTAN TARİHİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. B. Tümen Somuncuoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tumen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tumen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda başarılı bir öğrenci kronolojik olarak 15.-21. asırlar arasıdaki Türkistan tarihinin önemli olaylarını anlatabilir, Türkistan tarihi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkistan Coğrafyasının Özellikleri
2. Hafta  Altınordu Devletinin Yıkılışı Süreci
3. Hafta  Altınordu Devletinin Ardılları
4. Hafta  Kazak Hanlığı
5. Hafta  Özbek Hanlığı
6. Hafta  Buhara Hanlığı
7. Hafta  Vize İmtihanı
8. Hafta  Hive Hanlığı
9. Hafta  Hokand Hanlığı
10. Hafta  Seyidiye Hanlığı
11. Hafta  Türkistan’da Sosyo-kültürel Hayat
12. Hafta  15-18. Asır Türkistan Tarihi ile Alakalı Ana Kaynakların Değerlendirilmesi
13. Hafta  15.18. Asır Türkistan Tarihi ile Alakalı Tetkik Eserlerin Değerlendirilmesi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Zeki Velidi Togan, Bugünkü Türkili Türkistan ve Yakın Tarihi, İstanbul 1982, Baymirza Hayit, Türkistan Devletleri Milli Mücadele Tarihi, Ankara 1994, Oliver Roy, Yeni Orta Asya Ya da Ulusların İmal Edilişi, İstanbul 2000, Ahad Andican, Cedidizm’den Bağımsızlığa Hariçte Türkistan Mücadelesi, İstanbul 2003, Mehmet Alpargu, 16. Yüzyılda Özbek Hanlıkları, Ankara 1995, Adeeb Khalid, The Politics of Muslim Cultural Reform: Jadidism in Central Asia, Berkeley 1998, Nadir Devlet, Rusya Türklerinin Milli Mücadele Tarihi, Ankara 1999, Ali Bademci, 1917-1934 Türkistan Milli İstiklal Hareketi ve Enver Paşa, İstanbul 1975.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
Genel Türk Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X