GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK-RUS İLİŞKİLERİ TARİHİ/1940015
Dersin Adı: TÜRK-RUS İLİŞKİLERİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Abdullah GÜNDOĞDU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda başarılı bir öğrenci, Rus tarihinin önemli olaylarını kronolojik olarak anlatabilir, Rusya ile Doğu Türklerinin kültürel, sosyal, ik








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı ve Rus Etnisitesinin Ortaya Çıkışı
2. Hafta  Hazarlar ve Ruslar
3. Hafta  İtil Bulgarları ve Ruslar
4. Hafta  Altın Ordu Devleti ve Ruslar
5. Hafta  Kazan Hanlığı ve Rusya
6. Hafta  Rusya’nın Doğu Türklüğü Üzerine Yayılma Politikası 1552-1730
7. Hafta  Vize İmtihanı
8. Hafta  Çarlık Rusya’nın Osmanlı Devleti ile ilişkileri
9. Hafta  Çarlık Rusya’nın Kazak Hanlıklarını İşgali
10. Hafta  Rusya’nın Güney Türkistan Hanlıklarını İşgali
11. Hafta  19. yy’da Türk-Rus ilişkileri
12. Hafta  Çarlık Döneminde Doğu Türklüğüne Üzerinde Uygulanan Sosyal ve Kültürel Politikalar
13. Hafta  SSCB döneminde Türk Rus ilişkileri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akdes Nimet Kurat, Türkiye ve Rusya, Ankara 1990 – George Vernadsky, Rusya Tarihi, İstanbul 2009- Nicholas V. Riasanovsky, Mark D. Steinberg, Rusya Tarihi Başlangıcından günümüze, İstanbul 2011-Kezban Acar, Başlangıcından 1917 Bolşevik Devrimi’ne Kadar Rusya Tarihi, İstanbul 2004- Zeki Velidi Togan, Bugünkü Türkili, Türkistan ve Yakın Tarihi, İstanbul 1982-Nadir Devlet, Rusya Türklerinin Milli Mücadele Tarihi, Ankara 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
Genel Türk Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X