GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BOZKIR TARİHİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR I/1940010
Dersin Adı: BOZKIR TARİHİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Konuralp Ercilasun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/kercilasun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  konercilasun@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenci, Türk tarihine genel yaklaşımı; Türk tarihinin İslâm öncesi çağlarını ve bozkır kültürünü; Türklerin tarihin başlangıcından








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Bozkırın Genel Niteliği ve Bozkırda Hayat
3. Hafta  Tarih öncesi bozkırın durumu ve bu konudaki kaynaklar.
4. Hafta  Bozkır tarihiyle ilgili yazılı kaynakların ilk ortaya çıkışı, bunların niteliği ve Hunlara kadar durum.
5. Hafta  Hunlar: Yükselişleri, bölünmeleri, bu devirle ilgili kaynak ve araştırmalar.
6. Hafta  Hunlar: İkinci devir, Çin’de Hun soylu devletler ve bu devir kaynakları
7. Hafta  Şienbi ve Juanjuanlar. Kaynak ve Araştırmalar.
8. Hafta  Avrupa Hunları ve Ak Hunlar, Attila ve bu konudaki kaynak ve araştırmalar
9. Hafta  Ara Sınav.
10. Hafta  Birinci Gök Türk döneminde bozkır. Kaynak ve araştırmalar.
11. Hafta  Gök Türk esaret devresi ve bu konudaki görüşler
12. Hafta  İkinci Kağanlık Devresi. İlk Türkçe kaynaklar. Bu devrede Batı Bozkırı.
13. Hafta  Uygurlar ve kaynakları. Bu devrede Batı Bozkırı.
14. Hafta  Kırgızlar ve sonrası bozkırda durum.
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü. Peter Golden, Türk Halkları Tarihine Giriş. Rene Grousset, Bozkır İmparatorluğu. Jean-Paul Roux, Türklerin Tarihi. Christopher Beckwith, İpek Yolu İmparatorlukları. Ayşe Onat vd., Çin Kaynaklarında Türkler: Han Hanedanı Tarihi. Ali Ahmetbeyoğlu, Avrupa Hun İmparatorluğu. İsenbike Togan vd., Çin Kaynaklarında Türkler: Eski T’ang Tarihi. Ahmet Taşağıl, Gök Türkler. Saadettin Gömeç, Kök Türkler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
Genel Türk Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Genel Türk Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X