GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE VE ZİHNİYET/1930047
Dersin Adı: SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE VE ZİHNİYET
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Osman ŞİMŞEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/web/osimsek/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  osimsek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyoloji biliminin tarihi kökleri ve tarihsel gelişimini kavrar.
Sosyolojik düşüncenin tarihi gelişimini kavrar.
Zihniyet ve kültür kavramını anlamlandırabilir.
Zihniyet temelli olarak sosyal düşünceyi analiz eder.
Sosyolojik düşünce ve zihniyet sentezli analizler yapar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim olarak sosyoloji
2. Hafta  Sosyal düşünce nedir?
3. Hafta  Sosyolojik düşüncenin gelişimi ve kaynakları
4. Hafta  Türk Sosyolojisinde temel fikirler
5. Hafta  Türk Sosyolojisinde Batı etkisi
6. Hafta  Osmanlı dönemi Türk sosyolojisi
7. Hafta  Sosyolojik hareketler
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Kültür nedir?
10. Hafta  Zihniyet nedir?
11. Hafta  Sosyolojik düşünce açısından kültürün önemi
12. Hafta  Sosyolojik düşünce açısından zihniyetin önemi
13. Hafta  Sosyolojik düşünce açısından mukayeseli zihniyet analizi
14. Hafta  Sosyolojik düşünce açısından mukayeseli zihniyet analizi
15. Hafta  Proje değerlendirmesi
16. Hafta  Proje değerlendirmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Türk Girişimciliğinin Sosyolojisi, Osman Şimşek - Otorite Yayınları, 2013. 2- Yeni Ahlak Toplumu İnşası, Osman Şimşek - Gazi Kitabevi, 2013. 3- Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Prof. Dr. Ayferi Göze, Beta Yayınları, 2013. 4- Sanayileşmenin Kültür Temelleri, John U. Nef, MEB, 1970. 5- Yeni Türkiye'nin Yeni Gerçekleri, Ed. Osman Şimşek, Otorite Yayınları, 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Mevcut staj programı yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
0
0
 Rapor hazırlama
15
0
0
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
15
3
45
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyolojik muhayyilesi (imgelem) gelişkin, toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilen bir zihinsel beceriye sahip olmak,X
2
Toplumsal sorunları doğru algılama, bu sorunları doğuran çok faktörlü sosyal etmenleri görebilme, tahlil etme ve sosyolojik çözüm önerilerinde bulunabilme yetkinliği taşıyabilmek,X
3
Sosyolojinin bilim olarak ortaya çıkmasını sağlayan XIX. yüzyıl şartlarını, bunu hızlandıran çifte devrim sürecini derinlemesine tahlil edebilmek,X
4
Sosyolojinin klasik dönemine damgasını vuran kurucu isimleri, eserleri ve öne çıkan sosyolojik bakış açılarıyla yakından tanımak,X
5
Sosyolojinin gelişim trendi içersinde XX. yüzyılda tanık olunacak olan belli başlı kuramcıları ve sosyolojik teorideki etkilerini yakından değerlendirebilme yetisini taşımak,X
6
Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara (örneğin küreselleşme, çokkültürlülük, kimlik, postmodernizm), bu kavramların üretildiği merkezlerin tekyönlü etkisine maruz kalmadan, eleştirel bir boyutta bakabilmek,X
7
Ülkemizde sosyoloji biliminin başlangıçtan günümüze sürdürmüş olduğu macerayı, bu bilime katkı sağlayan belli başlı öncüleri ekseninde yakından değerlendirebilmek,X
8
Sosyolojik bilgi birikimini pratik sorunlar önünde kullanabilme doğrultusunda yeterli yöntem bilgisine sahip olabilmek, bu alanda bulunan bilgisayar programlarını (SPSS gibi) etkin bir şekilde kullanabilmek,X
9
Sosyoloji bilimini teori ve pratik ayrımının ötesine geçerek, her iki yöntemi de yapacağı çalışmalarda kullanabilme becerisine sahip olmak,X
10
Sosyolojik muhayyilesini daha etkin bir şekilde işletebilmek için sosyolojinin alt disiplinlerini (edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi) yakından tanımak ve bu disiplinlerle çalışabilmek,X
11
Sosyolojiyi diğer toplum bilimleriyle (tarih, felsefe, psikoloji, siyaset bilimi, edebiyat, işletme, çalışma ekonomisi v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde etkili bir şekilde işletebilecek kapasiteye ve çoklu işbirliklerine açık olmak,X
12
Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında kendisinden istifade edilmesini sağlayacak donanıma sahip olmak. Bu doğrultuda kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil ve bilgisayar bilgisiyle techiz olmak,X