GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİZMET PAZARLAMA STRATEJİLERİ/8920002
Dersin Adı: HİZMET PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  : Doç.Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/aybala
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aybalaaksoy13@gmail.com, aybala@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hizmet kavramını öğrenmenizi,
Hizmetlerin özelliklerini,
Hizmet sınıflandırmasını,
Hizmet karmasında yer alan unsurları,
Hizmet,
Fiyat,
Dağıtım
Tutundurma ile,
Hizmetler & tüketici ilişkisini,
Büyüme ve Rekabet Stratejilerini öğrenmenizi sağlayacaktır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  - Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  SİGORTA ÜRÜNLERİ PAZARLAMASI
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  ÜNİTE 1.Hizmet Kavramına İlişkin Temel Bilgiler Hizmet tanımı Hizmetin özellikleri
2. Hafta  Hizmetin unsurları Hizmet sınıflandırması
3. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması Hizmet
4. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması Dağıtım
5. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması Tutundurma
6. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması Fiyat
7. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması İnsanlar
8. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması Fiziksel Kanıtlar
9. Hafta  ÜNİTE 2. Hizmetlerde Pazarlama Karması Süreç
10. Hafta  ÜNİTE 3.Hizmetlerde Tüketici Davranışları Kişisel Faktörler ( Güdü, Algı, Tutum, Öğrenme, Kişilik) Çevresel Faktörler (Kültür, Referans Grupları, So
11. Hafta  ÜNİTE 4. Büyüme ve Rekabet Stratejileri  4.1. Yoğun Büyüme Stratejileri  Pazarda Etkili Olma  Pazarı Geliştirmek 
12. Hafta  ÜNİTE 4. Büyüme ve Rekabet Stratejileri  4.1. Yoğun Büyüme Stratejileri  Hizmeti Geliştirmek  Çeşitlendirme • Tek Yönlü Çe
13. Hafta  ÜNİTE 4. Büyüme ve Rekabet Stratejileri  4.2.Diğer Büyüme Stratejileri  Bütünleşme Stratejileri  Toplayıcı Büyüme Strateji
14. Hafta  ÜNİTE 4.Büyüme ve Rekabet Stratejileri  4.3.Rekabet Stratejileri  Farklılaştırma Stratejisi  Maliyet Liderliği Stratejisi
15. Hafta  SUNUM- Kooperatif Sigortacılığı- Hizmet pazarlaması ile ilişkilendirerek
16. Hafta  SUNUM- Yaşlılık Sigortası - Hizmet pazarlaması ile ilişkilendirerek
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Altunışık, Remzi (Editör) (2015). Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Beta Yayınları, İstanbul. İslamoğlu, H; Aydın, Kenan.(2016). Hizmet pazarlaması, Beta yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sigortacılık alanında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Sigortacılık için gerekli teorik bilgileri güncel hayatta kullanabilmeX
3
Sigorta ve finans sektöründeki ulusal ve küresel gelişmeleri takip edebilme ve değerlendirmeX
4
Sigortacılık ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olma ve söz konusu disiplinlerden yararlanabilmeX
5
Sigorta sektöründeki riskleri öngörebilme, ölçebilme ve etkisini azaltabilmeX
6
Türk sosyal güvenlik sistemine ilişkin problemlerin tespiti ve durum analizi yapabilmeX
7
Sigortacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilmeX
8
Sigorta sektörünün gelişimine katkıda bulunacak çözüm önerileri getirebilmeX
9
Toplumsal ihtiyaca cevap verecek sigortacılık finansal enstrümanları üretebilme ve geliştirebilmeX
10
Sigortacılık ile ilgili olarak özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmaX
12
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı alanlarda bilgi ve birikimini her türlü iletişim aracını kullanarak etkili bir şekilde aktarabilmeX
13
Sigortacılık ile ilgili olarak bağımsız araştırma ve çalışma yapabilmeX
14
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapabilmeX